Článek
1. Promyslete si, co chcete napsat. Než začnete, utvořte si v hlavě nebo na papíře alespoň hrubou kostru toho, co byste čtenářům rádi sdělili.
2. Kam pro téma? Nevíte, o čem psát, ale už byste chtěli nějaký článek na blogu vydat? Využijte služeb našeptávače ve vyhledávači. Seznam.cz má dokonce lištu „Právě se hledá“, kde se objevují nejčastěji vyhledávaná témata na českém internetu. Sepsáním článku na aktuální téma si zajistíte větší čtenost.
3. Na titulku záleží. Tato důležitá část textu může rozhodnout o tom, zda si článek najde svého čtenáře, nebo nikoliv. Přitom není třeba psát ho jako první, i když stojí na začátku článku. Často je mnohem jednodušší napsat jej nakonec, až v okamžiku, kdy přesně víte, co v textu máte. Správný titulek tvoří 5 až 9 slov, většinou věta, konkrétní, jasné sdělení. Titulek by neměl být příliš dlouhý, zavádějící a neměl by čtenáře nutit hádat a domýšlet si.
4. Pod titulkem je perex. Tento krátký odstavec pomáhá čtenáři při rozhodnutí, zda bude pokračovat ve čtení. Buď do perexu můžete vložit několik úvodních vět článku a pokračovat dál, nebo (což je lepší varianta) napsat samostatný text, který ve stručnosti shrne obsah a nabídne zajímavé informace, jež nejsou v titulku.
5. Obrázek připoutá pozornost. Zajímavá fotka může nalákat čtenáře, kteří by text jinak neotevřeli. Fotografie můžete vložit i do těla článku, pokud je jich více, je dobré je prokládat odstavci s textem.
6. Buďte pravidelní. Najdete-li si čtenáře, zásobujte je svými texty pravidelně, časem si tak rozšíříte své publikum. Ideálně napište alespoň jeden příspěvek týdně.
7. Nepište „romány“. Dlouhé texty lidé dočtou do konce jen výjimečně. Ideální rozsah příspěvku na blogu je mezi třemi až pěti tisíci znaky, nebojte se zkracování článku při revizi.
8. Text rozčleňte. Používejte mezititulky, krátké odstavce. Pracujte s délkou vět: pokud potřebujete použít dlouhé souvětí, měly by jej prostřídat krátké věty. Text pak bude mít lepší rytmus. Článek oživí také citace.
9. Držte se svého stylu, buďte originální. Ale ne zas tak moc. Pište tak, jak mluvíte, klíčem k úspěchu je autenticita. Vyhněte se používání klišé a banalit a metafory používejte jen tam, kde se skutečně hodí. Zapomeňte na trpný rod a vycpávková slova.
10. Dejte tomu čas. Když text dopíšete, chvíli si od něj odpočiňte a pak se k němu vraťte s čistou hlavou. Lépe uvidíte, co je nutné změnit, co můžete vymazat a co naopak potřebujete doplnit.