Hlavní obsah
Finance

Vstupenky do celého hradu Karlštejn pro rodiče s třemi dětmi vyjdou na 9 000 Kč. Je to nehoráznost

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Draceane / Wikipedia Commons / CC BY-SA 4.0

Chtěli jsme vzít děti na prohlídku jednoho z nejkrásnějších hradů v Česku, který nechal postavit sám otec vlasti Karel IV. Prohlídku celého hradu jsme si ale nemohli dovolit.

Článek

Karlštejn naše rodina miluje. Je to jeden z nejkouzelnějších hradů v Česku a výhledy na něj jsou doslova dech beroucí. A protože jsme tam nebyli asi dvacet let a naše tři děti tam nebyly ještě ani jednou, chtěli jsme tento měsíc podniknout společný výlet.

Přemýšlel jsem o tom, jaký okruh zvolit. Základní okruh nazvaný Císařská rezidence Karla IV. nebyl sice drahý, ale já věděl, že jediné zajímavé prostory hradu se nachází ve věži, kam se s tímto okruhem nepodíváte. I tak by nás ale tento základní okruh vyšel na 870 Kč, protože Karlštejn neposkytuje rodinné vstupné. Každý si musí koupit vlastní vstupenku. Dospělí byl za 300 korun a nezletilé dítě za 90 korun.

Okruh Karlštejnská hradní kaple už zněl mnohem lépe. Jeho součástí byla i jedinečná kaple svatého Kříže, kterou považuji za to nejskvostnější, co se dá na hradě najít, a tak jsem myslel, že koupím právě tyto vstupenky. Za celou rodinu bych v tomto případě zaplatil 1850 Kč. Cena byla totiž 640 korun za dospělého a za dítě 190 Kč. Už to mi přišlo poměrně přehnané, ale ještě bych to zkousl.

Dostali jsme ale nabídku na speciální prohlídkový okruh nazvaný Celým hradem. Ta zahrnuje naprosto vše, co je na Karlštejně zajímavé. Navíc je v této prohlídce možné navštívit i ochoz věže, který je běžně nepřístupný. A to mě na tuto variantu zřejmě nalákalo. Mít skvělý výhled z karlštejnské věže na krásnou krajinu kolem Berounky.

Když jsem se ale zeptal na cenu, zůstal jsem jako opařený. Je to speciální prohlídka pro omezený počet osob, takže zde neexistují slevy pro děti. Každý účastník tak platí plnou sazbu. A ta je neuvěřitelných 1800 korun na jednoho. Kdybychom na takovou prohlídku s dětmi šli, vyšla by nás na 9000 korun. A tak jsem s díky odmítl, protože jsem takovou cenu považoval za naprostou nehoráznost.

České kulturní dědictví by mělo být občanům Česka cenově dostupné, zejména pak dětem, kteří se v tomto ohledu potřebují vzdělávat. Myslím, že i ve speciální prohlídce s omezeným počtem osob by měla existovat sleva pro děti, protože je nesmysl, aby dítě platilo takové peníze za vstupné.

Byl jsem z té ceny tak rozčarovaný, že jsem přemýšlel, zda do hradu nakonec vůbec půjdeme. Zvolili jsme ale nakonec ten levnější okruh za 1850 Kč pro celou rodinu. Sice nás bylo na prohlídce poměrně dost, to nejkrásnější z Karlštejna jsme ale viděli. Děti byly nadšené a my taky.

I tak nás takový půldenní výlet s dětmi na Karlštejn přišel na nemalé peníze. Vstupenky, doprava, občerstvení a oběd. Do 3 tisíc korun jsme se zkrátka nevešli. Rodič rád vezme své potomky na výlet, ale vzhledem k takovým cenám si to opravdu nemůžeme dovolit každý měsíc.

Zpracováno na základě:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz