Hlavní obsah
Názory a úvahy

České dráhy: Hlavně s námi nejezděte!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay: Rekut. Odkaz: https://pixabay.com/cs/photos/vlak-lokomotiva-%C5%BEeleznice-4149611/

Za patnáct let cestování s ČD jsem se naučila pár věcí: chcete-li být někde včas, jeďte aspoň o hodinu dřív. Pro jistotu o dvě. A vždy u sebe mějte vodu a jídlo! Nikdy není jisté, zda v pořádku dorazíte do cíle, natož kdy se tak stane.

Článek

Je půl osmé ráno. Stojím na hlavním nádraží v Brně a čekám na svůj vlak. Má odjet za 2 minuty, ale ještě není přistavený.

Odjíždíme s 5minutovým zpožděním. Vlakem prochází průvodčí, trápí cestující s jízdenkou na kartě dlouhým čekáním a někdy i nevodnými poznámkami, který většinou ani nepozdraví, natož aby se choval/a zdvořile.

Jedu linkou S4, směr Rapotice. Na této trati probíhá dlouhodobá výluka (elektrifikace trati), takže mě ve Střelicích čeká přestup na autobus. Když nastupuji, řidička po mně chce opět kontrolu jízdenky, jako by mě chtěla potrestat za to, že je výluka. Před autobusem se opět tvoří fronta kvůli kontrole jízdenek, protože karty se nechtějí načítat. Nabíráme zpoždění.

Jedeme. Hned po několika minutách nás čeká noční můra cestujících i řidiče - velmi úzký tunel, kam se vejde jen jeden vůz, který je mezi dvěma velmi ostrými zatáčkami, neopatřen zrcadly. Silnice jsou již poničené náklaďáky i autobusy. Za tuto škodu, hádám, ČD nepřevezme, tak jako obvykle, odpovědnost.

Nakonec jsme v cíli s 10minutovým zpožděním. Jsem za to ráda, protože mnohdy bývá zpoždění výrazně vyšší. Cestovala jsem dnes o 20 minut déle než před výlukou. Jsem unavená, naštvaná, je mi špatně z autobusu (proto logicky jezdím s Českými DRAHAMI), ale jsem ráda, že cesta proběhla bez nehody, a já jsem konečně doma.

Chování zaměstnanců Českých drah se výrazně zhoršuje, stejně jako jejich služby. Průvodčí jsou velmi často dezorientovaní a nemají dostatek informací, spoje nabírají až desítky minut zpoždění. Délky cest se prodlužují, nikdy není jistota, že se dostanete domů.

To vše nabádá k využívání osobních vozů, ačkoliv je MHD značně ekologičtější. Jaký je tedy opravdový cíl naší společnosti? Proč se snaha o ekologii lidem tolik stěžuje? A proč se musí nutně předělávat něco, co funguje?

Denně zažíváme situace jako problém s křižováním naproti jedoucích vlaků na dvoukolejné trati, nebo čekání na přidělení nástupiště, ačkoliv jsou téměř všechna volná. Jsem jediná, kdo vidí neefektivitu v celé této instituci a službě?

Jaké zkušenosti s Českými drahami máte vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám