Hlavní obsah
Aktuální dění

Prosadím nonstop veterinu v Plzni, říká Daniel Kůs, č. 3 za Piráty

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Daniel Kůs

Trh bohužel selhal a lidé z Plzně ani z kraje nemají k dispozici nonstop veterinární pohotovost. Jsou nuceni hledat pomoc pro své mazlíčky za hranicemi regionu.Pomozte mně bojovat.

Článek

Jaká je nyní situace a co se změnilo?

Dlouhou dobu byla alespoň v Plzni vždy nějaká nonstop pohotovost, na kterou se mohli lidé se svými mazlíčky spolehnout. Bohužel se zdá, že i poslední klinika tuto službu již nenabízí. Samozřejmě jsou kliniky, které dále přijmou své klienty nonstop, ale neberou neregistrované. To tedy situaci neřeší.

„Osobně jsem se setkal i s názorem, že mají lidé jet do Prahy, ale to považuji za naprostý nesmysl a projev neznalosti nebo arogance, nebo dokonce obojího. Ono se to dobře radí, ale když nastane ta situace v reálném životě, je to samozřejmě taková rada k ničemu. Také argumenty, že mám veterináře, který vždy vezme telefon, neobstojí. I já mám takového skvělého veterináře, ale musíme myslet na zajištění pomoci pro všechny, nejen pro sebe,“ říká radní Plzně Daniel Kůs (Piráti).

Ani rada, aby lidé nechali takzvaně své veterináře vyhladovět, situaci nyní nevyřeší. Je nutné si říci, že neviditelná ruka trhu nezafungovala. S řešením přichází Daniel Kůs, kandidát za Piráty v krajských volbách.

„Sám jsem zažil nepříjemnou situaci, kdy jsme s partnerkou pomáhali sousedce, která u nás zazvonila v sobotu uprostřed noci, najít pohotovost pro pejska s podezřením na torzo žaludku. Jen hledáním a voláním jsme ztratili zbytečných 30 minut drahocenného času. Bylo to v době, kdy ještě jedna klinika v Plzni nonstop fungovala a brala i neregistrované klienty. Byl to naštěstí příběh se šťastným koncem, který by ale nyní mohl dopadnout tragicky,“ varuje Kůs.

Jak situaci řešit?

„Pokud selže trh, musí nastoupit řešení na úrovni politické, a já jsem tuto otázku otevřel v rámci vedení města. Věc se projednávala i na plzeňském zastupitelstvu a na společném setkání vedení města Plzně a Plzeňského kraje, kde jsem tento problém také otevřel. Zpočátku jsem neměl silnou podporu, ale nyní si myslím, že vše směřuje k dohodě. Je více možností, jak situaci vyřešit. Hlavní je ale nalezení společné vůle a finančních prostředků. Jsem si jistý, že se nakonec podaří obměkčit srdce všech zúčastněných a minimálně jedna nonstop pohotovost bude fungovat. Bude to ještě vyžadovat trpělivost, ale jsem rozhodnut v boji vytrvat a nebrat ani relevantní argumenty proti na lehkou váhu. Nevzdám se a budu se snažit vysvětlovat potřebu nalezení řešení. Mám radost, že jsem v tomto ohledu zajedno jak s panem primátorem, tak panem hejtmanem, kteří berou situaci vážně a i proto jsem optimistický,“ tvrdí Daniel Kůs, č. 3 na kandidátce Pirátů v krajských volbách.

Samozřejmě nelze veterinárním klinikám nařizovat, co mají dělat a kdy mají mít otevřeno. Nemůže to udělat ani město, ani kraj, ani Komora veterinárních lékařů. O to víc je jasné, že se situace „sama nevyřeší“. Musí se suplovat „neviditelná ruka“ trhu, která selhala.

Absence alespoň jedné a jasně dané nonstop veterinární pohotovosti otevřené pro všechny je velmi frustrující nejen pro majitele mazlíčků, ale i třeba pro provozovatele útulků.

Nabízelo se relativně hodně způsobů řešení. Od zabezpečení takového typu pohotovosti zoologickou zahradou přes vybudování nové, kterou by provozovala v rámci útulku Městská policie Plzeň. Řadu nápadů měli i ostatní kraje, kde se potýkají s podobným problémem, ale zdá se, že vše se ukázalo jako slepé uličky.

„Já prosazuji spolupráci s jednou klinikou v Plzni a jednou jinde v kraji a vyčlenění finančních prostředků města a kraje na podporu udržení této služby. V podstatě se ale nebráním žádné jiné variantě. Důležité je pro mě pouze dosažení cíle, aby se majitelé domácích mazlíčků nemuseli strachovat, že se jim v nouzi nedostane řádné péče,“ konstatuje Daniel Kůs, radní Plzně a č. 3 na kandidátce za Piráty do kraje.

Daniel Kůs – medailonek

Vystudovaný právník. Od roku 2018 zastupitel města Plzně a od roku 2022 radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání. Založil startup srovnejto.cz. Více na www.danielkus.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám