Článek
U nás i ve světě přední média hlásají zprávy o tom, jak se z Chorvatska stala drahá destinace. I proto letošní letní sezóna, ať už se o ní říkalo sebevíce, nakonec skončí pro spoustu chorvatských podnikatelů v turistickém ruchu špatně.
Láhev šampaňského dražší než v pařížské michelince
Ve špičkové francouzské restauraci Guy Savoy, která se nachází v honosném paláci na Seině, stojí láhev šampaňského značky Dom Perignon v závislosti na ročníku mezi 590 a 650 eury. V záhřebském bistru Dolce Vita, kde je jídlo docela dobré, stála láhev šampaňského značky Dom Perignon koncem května přesně 700 eur! To bylo napsáno na vinném lístku, píše chorvatský portál Plava Kamenica.
Turistické bistro v trochu větší uličce v Tkalčićevě si tedy kdoví z jakého důvodu myslí, že může prodat Dom Perignon dráž než jedna z nejdražších restaurací v Paříži, která má už celou věčnost tři michelinské hvězdy.
V luxusní tří hvězdičkové michelinské restauraci Guy Savoy stojí láhev základního šampaňského značky Moët et Chandon 160 eur. V klubech na ostrovech Hvar a Korčula stojí láhev Moëtu až 330 eur, což je dvojnásobek ceny.
Chorvatské ceny: tragédie cestovního ruchu
„V těchto paradoxech je skryta tragédie chorvatského cestovního ruchu a turistického stravování,“ píše chorvatský portál Plava Kamenica a dodává, že: „Některé kluby a restaurace chtějí své hosty jen okrást, aniž by si uvědomili, že hosté vědí, kolik by co mělo stát“.