Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Moderátorka Daniela Drtinová žije v celibátu. A já asi brzy budu taky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Dobrovolnému celibátu Daniely Drtinové částečně rozumím

Moderátorka Daniela Drtinová v podcastu „Lili Real Talk“ mluvila mimo jiné o svém dobrovolném celibátu. Krásná dáma v nejlepších letech prý „zavřela krám“ a je s tím spokojená. Za sebe musím říct, že na tom něco je.

Článek

Jsem o tři roky mladší než Daniela a krám jsem zatím nezavřel. Dost jsem ale omezil provozní dobu.

S Danielou jsme chodili na stejný gympl. Potkával jsem ji na chodbách Slovanského gymnázia v Olomouci a i přes její drobnou postavu si jí nešlo nevšimnout. Jednak je to moc pěkná žena a jednak mě zaujala tím, že byla vždycky taková vážná a zadumaná. Nikdy jsem ji neviděl se usmát. Možná proto, že Daniela už tehdy na gymplu inklinovala k duchovnu a byla více pohroužená do sebe. V podcastu vysvětluje, proč „zavřela krám“, a říká: „Celibát je úžasná věc. Když se k němu člověk dobrovolně rozhodne, hodně vás usebere, utříbí myšlenky, prohloubí duchovní cestu. Já osobně jsem se dobrovolně nastavila na celibát před pár lety - a bylo to to nejlepší, co jsem pro sebe mohla udělat.“

V rozhovoru se také dozvíte, že poprosila herečku Libuši Šafránkovou, aby ji provázela duchovní cestou, neboť se jí to takto vyjevilo ve snu.

No ale teď k tomu mému krámu, který už dávno nejede nonstop, a dokonce má už i hodně daleko do vietnamské večerky. Mohou za to moje léta a navíc dlouhodobě beru prášky, které tlumí libido. Byl jsem do této libidózní situace vržen nedobrovolně, nicméně se mi jistým způsobem ulevilo. Nejsem vyložený incel, to určitě ne, ale moje libido je teď tak neškodné, že se díky tomu cítím svobodnější.

Nikdy jsem netrpěl hypersexualitou a podle mých zjištění jsem byl ve srovnání s ostatními kluky libidně normální. Jenže znáte chlapy. Na sex prý myslí i několikrát za minutu a chovají se kvůli tomu někdy jak blbci.

No a od těchto problémů mám nyní pokoj. Když vidím velmi atraktivní ženu, znervózním už jen naprosto minimálně. Ten pocit je tak příjemný! Nemám potřebu se předvádět, soutěžit, plácat nesmysly a vnucovat se trapnými lichotkami. Je mi úplně jedno, že by si dotyčná o mě neopřela ani kolo. A není to jenom tím, že mám vedle sebe ženu svého srdce. Je to i utlumeným libidem. Kdybych měl dneska libido dvacátníka a byl zamilovaný, určitě bych s jinými ženami neflirtoval, to ne, ale stejně bych se k nim zdaleka nechoval tak uvolněně jako s příjemně utlumeným libidem.

Zjišťuji, že bez nadvlády libida je mi o mnoho lépe. Ještě jsem nestáhl rolety krámu nadobro, ale mezi mnou a cizími ženami již není téměř žádné sexuální napětí, a to naší interakci dává úplně jiný rozměr. Přátelštější, řekl bych, a méně křečovitý. Necítím se jimi ohrožený.

Díky tomu jsem k ženám laskavější a uctivější, protože už nade mnou nemají takovou moc. Nemám potřebu si v jejich přítomnosti na něco hrát, ani dělat dvojsmyslné narážky. Což je po letech libidokracie dost příjemné osvěžení.

Jak vtipně poznamenal doktor Ivo Šmoldas v jedné televizní show: „Od jistého věku už na pohlaví nezáleží.“ A já už teď vím, že to není jen prázdný bonmot a že to takhle asi fakt funguje.

Částečná ztráta libida v určité fázi života rozhodně nemusí být na škodu, ba právě naopak. Někdy dokonce lituji, že jsem to takto s libidem neměl po celý život. Měl bych rozhodně lepší vztahy s opačným pohlavím a nepřipadal bych si v mnoha situacích tak nemožně. Díky mé přítelkyni nejsem v režimu „na lovu“, který je omezující a stresující, a díky sníženému libidu jsem vyklidněný. Dost proto paní Daniele a jejímu dobrovolnému celibátu rozumím.

Anketa

Měli by mít muži menší libido?
Ano, jsou to nechutní chlípníci
41,5 %
Ne, ženy potřebují své zbraně
58,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 65 čtenářů.

Zdroj:

https://zena.aktualne.cz/celebrity/daniela-drtinova-o-svem-celibatu-je-to-to-nejlepsi-co-jsem-p/r~c55c47eaca5011eeb7980cc47ab5f122/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Daniela Drtinová

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz