Článek
Dejte si proto pozor, aby vás neklepla pepka, až na vás nějaký polský klučina vybafne z chladícího boxu podobně jako Kató ve filmu Růžový panter na inspektora Clouseau. Polský Kató prý momentálně operuje nejen v Katowicích.
Na cestu za klobásami, krówkami a Nuttelou si tedy kromě nadité peněženky vemte i pevné nervy. Možná je budete potřebovat.
Proti čemu tito aktivisté brojí, to se můžeme jen domnívat. Ale možná důležitější než příčina jejich rebelie je bizarní způsob, kterým ji provádějí. Poněvadž s podobně přehnanými akcemi se nám poslední dobou roztrhl pytel. Tu někdo polije vzácný obraz starého mistra polévkou, tam se zase kdosi přilepí k silnici nebo ke zdi. No a v Polsku se mládež plazí po podlaze v obchodech. Útočí na Biedronku a Lidl a dostane se i do chladících a mrazících pultů, jak píše server Wiadomosci handlowe.
„Tento portál pro profesionální obchodníky z maloobchodu a velkoobchodu, zabývající se aktivitami kolem nákupů, spotřeby, či informacemi a analýzami obchodních řetězců, totiž zveřejnil videozáznamy, které ukazují skupinu mladých lidí, kteří vnikají do prostor obchodů a pohybují se po nich po čtyřech, plazí se, případně se posunují po podlaze na zádech… Zpočátku, kdy se mladí lidé objevovali většinou jen v obchodech s textilem, se s notnou dávkou humoru dalo mluvit o pomoci uklízecím firmám.“
Coby způsob, jak na sebe upozornit, to možná funguje, otázkou však zůstává, jestli je to k něčemu dobré a jestli si tito aktivisté proti sobě spíše nepoštvou veřejnost, která chce nakupovat, cestovat, nebo si jen užít hezký čas v galerii. Aby něčeho dosáhli, měli by zvážit jinou formu protestu, jinak budou jejich akce spíš kontraproduktivní a lidé je budou mít za blázny.
Pokud opravdu chtějí něco změnit, a není to pro ně jen obskurní zábava, pak by se asi měli zamyslet nad rozumnějšími projevy nespokojenosti a vzdoru. Prozatím to však spíše vypadá, že jde o nějaké partičky, které dost blbým způsobem zabíjejí nudu. Čemuž by mohla napovídat i skutečnost, že svá videa z akcí umísťují na Tik Tok.
Řekl bych, že jim především jde o exhibici a snahu na sebe upozornit za každou cenu než o cokoliv jiného. Existenciální úzkost a prázdnota, se kterou se dnešní mládež potýká mnohem více než její předchůdci, takovýmto zoufalým činům jenom nahrává.
Anketa
Zdroj:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Z-mrazaku-v-prodejnach-Lidl-vykoukne-zle-prekvapeni-750385
https://www.irozhlas.cz/kultura/vytvarne-umeni/utok-obrazy-van-gogh-restaurovani-adam-pokorny_2210251437_zuj