Článek
Snížená cena zboží s procházejícím datem trvanlivosti nebo s poškozeným obalem je pochopitelný krok prodejců, který většina zákazníků vítá. Mají tak možnost nakoupit o desítky procent levněji a přitom netratit na kvalitě. Nad některými slevami ale zůstává rozum stát.
Minulý měsíc jsem v jednom Lidlu narazil na celkem úsměvný kousek. V regálu se zlevněným zbožím ležela jakási barevná placka. Až při pohledu na druhou stranu výrobku jsem zjistil, že se jedná o linecké kolečko s potiskem, respektive se o něj kdysi, než na něm nějaký dobrodinec zatančil kozáčka, jednalo.
Zaměstnancům Lidlu se možná zdálo, že je toto linecké kolečko jen lehce poškozené, tak jim připadaly 20% sleva a návrat do regálu adekvátní, nicméně z pohledu zákazníka by asi nebyla v pořádku ani 90% sleva.
Zajímalo by mě, co se honilo hlavou tomu, kdo tiskl slevovou nálepku. Má si zákazník obsah sáčku vysypat do úst, nebo si z něj snad složit zpět ono linecké kolečko? Což o to, datum minimální trvanlivosti tou dobou ještě nebylo překročeno, takže by se to teoreticky zkonzumovat dalo, ale chce vůbec někdo něco v takovém stavu jíst?
Možná by bylo lepší tuhle drť rovnou odepsat a nepokoušet se ji dál nabízet. Jestli se však jednalo o žert ze strany prodejce, hluboce se omlouvám za nepochopení, ale mohl by si ho nechat alespoň na 1. dubna.