Hlavní obsah
Lidé a společnost

Držte hubu a vypadněte i s balíkem! Nevhodné chování na výdejních místech

Foto: pexels-ivan-samkov-7621181

Výdejní místa jsou před Vánoci zasypána balíky. Lidé jsou často nervózní a chovají se k obsluze neurvale a povýšeně. Nemůžou se poté divit, že to kolikrát schytají od těch, co balíčky vydávají.

Článek

Máme před Vánoci, lidé kupují dárky přes internet a výdejní místa doručovacích společností jsou přeplněna balíky. Mnozí ale nechápou, že tato místa v různých provozovnách nejsou hlavní prioritou provozovatele, a že tam nečekají celý den jen na to, až si přijdete vyzvednout nebo poslat balík. Zde je pár rad, jak byste měli balíček ke své spokojenosti a ke spokojenosti obsluhy vyzvednout a co byste rozhodně dělat neměli.

Slušnost je, když někam přijdete, pozdravit a říct, proč přicházíte. A ne jen zírat do telefonu a bez jakékoliv předchozí komunikace již od dveří vyřvávat heslo, které vám bylo doručeno. Pokud se již vytvoří fronta čekajících, bylo by vhodné si kód, nebo pin připravit a ne ho začít hledat, až když na vás přijde řada, a říkat, já ho nemůžu najít, mám tady tolik zpráv. Strkat telefon s heslem pod nos obsluze se slovy, že nemáte brýle, nebo že se vám zamlžily a nevidíte na to, je také nevhodné. Dohadování se o tom, že už vám měl balík dávno přijít a musí tam být, ale heslo k vyzvednutí vám ještě nepřišlo, nebo že jste ho chtěli poslat jinam a ne sem, je na výdejním místě také zbytečné. Tam to neovlivní. Jenom přijímají a vydávají zásilky, které řidič přiveze, a pracují s programem, který je v počítači.

Proč je balík tak velký, nebo naopak malý, když jste si objednali to a to, také nevědí, nebalili ho. A navíc je zcela upřímně nezajímá, co jste si koupili a nechali poslat. Ani rady, že přišel balíček včera, dneska, že ho poslala teta, děda a že je asi takhle velký, nepomůžou při jeho rychlejším výdeji. Balíčky jsou uloženy podle čísel a ne podle velikosti ani podle toho, kdo je odkud poslal nebo kdy přišly.

Pokud máte balík již v ruce, nezapomeňte na to, že ten, kdo vám balíček vydává, není povinen vám s ním pomáhat do tašky a otvírat dveře, pokud vám ho poslali tak těžký a velký a vy jste to vůbec nečekali. Povinnosti není ani podávat nůž k jeho rozbalování a už vůbec ne uklízet nepořádek a krabice, které po sobě neomaleně v místnosti zanecháte, pokud si bez předchozího svolení začnete přímo na místě balík rozbalovat.

Výdejní místa neslouží ale ani jako balící služba. Zabalte si zásilku a opatřete vším potřebným již doma. Domněnka toho, že platíte dobírku v hotovosti, navíc s poznámkou, to je pro vás určitě lepší, je mylná. Peníze nejsou určeny pro pobočky, kde zásilky vydávají. Patří internetovým obchodům, kde jste si zboží objednali. Čím více peněz v kase mají, tím déle je přepočítávají a nakonec je musí odevzdat.

A ještě jedna rada. Neberte si kola a koloběžky do provozoven. Navíc v zimě. Je z toho opravdu nepořádek. A nedovolte to ani dětem. Nejednou se stalo, že jezdící dítě po prodejně rozbilo vitrínu. Roztomilost vašeho potomka je sice pro vás neodolatelná, ale ostatním to tak připadat nemusí. Další věc je ta, že s kočárky není přece nutno jezdit až k pultu. Když vjedete dovnitř, nejlépe si nejdřív otevřete dveře rukou, nerozrážejte je kočárkem. Poškrábete je. Zřejmě si poškodíte i kočárek ale to je váš majetek a váš problém. Ty dveře ale vaše nejsou. A klidně ho můžete i někde u dveří nechat na tu chvilku stát. Ono i z toho kočárku je dost špíny, když s ním přejíždíte bezhlavě sem a tam. I my starší jsme měli děti a věřte, že se svět kvůli tomu netočil vzhůru nohama a rozrazit cizí dveře kočárkem si nikdo z nás nedovolil.

Stačí zkrátka zcela málo. Přijít na výdejní místo, pozdravit, říct, že si jdete vyzvednout zásilku, na vyzvání říct připravený kód, pokud chcete nějakou službu navíc, třeba pomoc s ní do tašky, tak slušně poprosit a zeptat se. Pak určitě neuslyšíte, abyste si vzali balík, drželi hubu a vypadli.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz