Hlavní obsah
Cestování

Ráj Ko Yao Yai: Thajský ostrov, který má vše. Až na jednu maličkost, která by vám mohla vadit

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Královna Anastázie

Pokud vyrazíte do Thajska, zapoměňte na profláklá místa. Ostrov Ko Yao Yai, který se nachází kousek od Phuketu, je opravdický ráj na zemi, který si zamilujete.

Článek

V Thajsku jsem byla několikrát a troufnu si říct, že ho znám, protože jsem procestovala jeho velkou část. Gastronomie, lidé, příroda, atmosféra i moře mě dostali a nečekala jsem, že mě ještě něco překvapí. Zkusila jsem se podívat někam, kam turisté tolik nejezdí, a přiznávám, že to bylo nejhezčí místo, které jsem v Thajsku viděla, a možná i vůbec na světě. Uspokojí všechny – jednotlivce, páry, ale i celé rodiny nebo přátele. A nehledě na věk.

Cesta na ostrov trnitá a dlouhá, odměna sladká

Než se na ostrov Ko Yao Yai dostanete, nějakou chvíli vám to potrvá. Nejobvyklejší cesta je letecky do Bangkoku, následně opět letadlem na Phuket a lodí do cílové destinace. Samozřejmě záleží na vašich preferencích a finančních možnostech, za jak dlouho na ostrov dorazíte. V průměru je to kolem 25 hodin.

Jakmile ale toto překonáte, budete si moci oddychnout a atmosféra ostrova na vás dýchne skoro okamžitě.

Klid a nekončící nádherná příroda

Hledáte místo, kde si odpočinete? Tak tady je relaxu více než dost. Zapomeňte na vysoké hotely jeden vedle druhého. Naopak zde najdete menší komplexy, které nejsou nijak narvané lidmi. Byla jsem tu v sezóně a rozhodně jsem nepociťovala žádnou stísněnost. Naopak si lze lehce najít místo u moře, kde bude téměř sami. Moře je tu klidné, čisté a nádherně tyrkysové. Jedinou nevýhodou mohou být medúzy, které se tu rády potulují.

Restaurací je tu pár, za to každá z nich vám poskytne naprosto vynikající pokrmy a donesou vám je usměvaví Thajci (většinou). Tohle místo není pro ty, kteří vyhledávají noční život. Musíte se tu spokojit s živou hudbou a barem přímo na pláži. Ten má ale své kouzlo a není večera, kdy bych ho nenavštívila.

Foto: Královna Anastázie

Toužíte po dechberoucích výhledech? Navštivte Hong Island. Když vyšplháte na vyhlídku, odměnou vám budou kamenné ostrovy zasazené do moře. Je to naprostá nádhera, která jako by vypadla z katalogu cestovních kanceláří.

Rozhodně doporučuji výlet lodí, který je sám o sobě úžasný. Koupání v laguně s tyrkysovou vodou, návštěva ostrova plného opic, jeskyně a další místa, o kterých se vám jen zdá.

Foto: Královna Anastázie

Nedostatek ostrova

Abych jen nevychvalovala, přece jen je tu jedna věc, která by někoho mohla potrápit. Mně to zážitek rozhodně nezkazilo, ale k zamyšlení mě to přivedlo. Na ostrově žijí muslimové. To znamená, že ne všude si dáte alkohol, a když si nesundáte boty před vchodem do jejich restaurace, odvděčí se vám mračivým pohledem. Nejsou tak milí a přívětiví, jako jsou právě Thajci. Dá se to přehlédnout, ale určitě jsou lidé, kterým by to z části mohlo zkazit dojem z dovolené.

Na závěr

Nádherné moře a příroda zaručena, relax také a rozhodně žádná hlava na hlavě. Pokud toužíte po opravdovém relaxu, sem musíte! A pokud jste milovníky západů slunce, tady si jich užijete nespočet. Hezčí jsem nikdy nezažila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz