Hlavní obsah
Zdraví

Realita českých doktorů: Na očkování si čas najdou, na řešení závažných problémů ne, to musí počkat

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Po návštěvě svého praktického lékaře jsem se vrátila rozhozená. Naočkovaná a bez vyřešení mého problému, kvůli kterému jsem tam šla.

Článek

Delší dobu mě trápil zdravotní problém, který jsem se rozhodla řešit. Objednala jsem se proto k lékaři a těšila se, že se problému zbavím a že mi pomůže. Můj doktor nikdy nebyl z těch, kteří by měli o pacienta nějaký horentní zájem, ale byla jsem připravená se nenechat odbýt. Shodou okolností jsem měla nárok i na prevenci, takže jsem to využila a vzala při jednom.

V ordinaci proběhla klasická vyšetření a otázky ze strany lékaře. Stále jsem čekala na prostor, abych se mu mohla svěřit s problémem. Ten ale nepřišel. Věděl od začátku, že chci něco řešit a řekl, že na konci. Mezitím jsem dostala návrh na očkování. Viděl, že jsem na vážkách a nevím, zda se nechat očkovat, ale vyloženě jsem cítila nátlak, až mě prostě skoro donutil. Jsem hloupá, vím, neměla jsem se nechat, ale jeho nátlak byl velký a neodbytný. Samozřejmě se jednalo o očkování, které si jako pacient platím.

Jakmile bylo po všem, řekla jsem mu, že bych ráda řešila můj problém. Oznámil mi, že už na mě nemá čas a ať se objednám na jindy. To jsem už koukala s otevřenou pusou a nemohla uvěřit svým uším. Zeptal se mě, jestli je to urgentní, tak jsem řekla, že ne, ale že už to řeším dlouho a chtěla bych, aby se to pohlo. Na to odvětil, že tím pádem jindy, že dneska jsme řešili jen prevenci.

Jakmile se za mnou zavřely dveře do ordinace, zůstala jsem jen nehybně stát a přehrávala si, co se právě stalo. Vážně mě odmítl a ještě mě natlačil do očkování, které jsem původně vůbec nechtěla?

Okamžitě jsem se vrátila zpátky, protože mi došlo, že jsem se tedy neobjednala. V čekárně nikdo a on mi neotevřel. Sebrala jsem se a odešla domů. Jsem velmi zklamaná a rozhodně budu měnit lékaře, tohle mi přišlo jako neslušné a drzé chování.

Vážně se tak moc snaží vydělat a zisk je na prvním místě?

Anketa

Měli jste někdy pocit, že vás lékař do něčeho tlačí?
Ano, několikrát
22,7 %
Občas
40,9 %
Nikdy
22,7 %
Nevím, k lékaři nechodím
13,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 44 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz