Hlavní obsah

Už 12 let jsem nebyla u moře. Český plat mi to nedovoluje

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Můj plat mi neumožňuje, abych se podívala k moři, přitom mi tak moc chybí. Nejsem jediná a přijde mi to velmi smutné.

Článek

Miluji moře a v minulosti jsem k němu jezdila poměrně často, a to proto, že jsem měla manžela, který do rodiny přinášel dost peněz. Bohužel jsem už přes 12 let vdova a musím se uživit sama. Z mého českého platu nemám ani náhodou šanci koupit si dovolenou.

Nejsem už nejmladší, takže na cesty k moři autobusem nebo autem není prostor, ale nejsem nijak rozmazlená a vybíravá. Stačilo by mi málo, nemusím mít luxus. Ale bohužel i na ten základ nemám. Když něco našetřím, rozbije se mi něco v domě a já to musím zaplatit. A tak je to stále dokola. Potraviny i energie jsou dražší a dražší a já si nic moc nemohu dovolit.

Jsem ráda, když si sem tam koupím něco na sebe nebo si zajdu s kamarádkou do restaurace. Opravdu, co jsem sama, musím se otáčet a změnit práci nemohu. Nic jiného než to, co dělám teď, neumím a navíc nikdo nikde nečeká na ženskou v 55 letech.

Nechci, aby to vypadalo, že se lituji, to vůbec ne, já mám spokojený a šťastný život, ale jediné, co mi v něm chybí, je to moře. A obecně cestování a poznávání nových míst. Jsem moc ráda, že si to mohou dovolit alespoň moje děti a pak se můžu kochat alespoň fotografiemi z různých míst.

Věřím ale, že se mi jednou povede našetřit a já se vydám s nimi, s kamarádkou nebo třeba sama. Na druhou stranu, než něco našetřím, trvá mi to dlouho a když už ty peníze dám, bojím se je dát za nějakou zábavu nebo rozmar, protože mám strach, že je budu potřebovat na něco důležitějšího.

Nechci si stěžovat, to vůbec ne, vím, že jsou na tom lidé mnohem hůř a ti bojují i s tím, aby měli na jídlo a bydlení. Ale občas mi to nedá a postesknu si.

Zajímalo by mě, jak to máte vy. Máte peníze na to jezdit na dovolenou několikrát do roka? Nebo si dopřejete jen v létě? Nebo nikdy jako já?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz