Hlavní obsah
Názory a úvahy

Záhada zkřížených nohou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Všimli jste si na zastávkách či jen tak někde na ulici žen stojících v nepohodlném a nestabilním postoji s nohama křížem? A taky jste přemýšleli, proč tak stojí?

Článek

V Anglii mají u oplocených pastvin na silnicích rošty z ocelových trubek, přes něž se nemohou ovce dostat. Kdysi se ale jedné ovci podařilo z ohrady dostat, když si u trubek lehla na záda a překulila se. A ten samý den to prý začaly dělat ovce na různých místech v Anglii, nikdo neví, jak si to mohly sdělit. Nějaká telepatie?

Vzpomněl jsem si na tuto historku, když jsem někdy možná tak před dvaceti lety uviděl na nástupišti v metru stát dívku se zkříženýma nohama. Nikdy předtím jsem takový postoj na zastávce neviděl – a asi bych si všiml, pohled každého chlapa přece u hezké ženy sklouzne k nohám, neříkejte, že ne! No, a ten samý den jsem takto viděl stát i další ženy, a od toho dne tento postoj zaznamenávám aspoň jednou skoro denně. Je ale zajímavé, že takto stojí prakticky jen ženy. Muže s tímto postojem jsem za těch hodně let viděl jen jednou.

Zkoušel jsem zaujmout tento postoj a moc dlouho jsem to nevydržel, přišlo mi to nepohodlné a nestabilní. Ženy sice umí leccos, co bychom my muži nezvládli (například chodit na jehlových podpatcích), ale u toho postoje asi nejde o módu či eleganci, a tak mě napadlo – proč to dělají?

První vysvětlení je, že se jim chce na malou. Ale to jsem zavrhl – stojí tak i v blízkosti veřejných záchodků, aniž by šly dovnitř. Možná, aby jim nefoukalo pod sukně – jenže ony tak stojí i v kalhotách či ve vedru.

Nejsem zas takový extrovert, abych takto stojící ženy oslovoval a ptal se jich na důvody. Tak jsem se spíš vyptával známých, zda se s tímto fenoménem setkali, a co o tom soudí. Zajímavý názor měla jedna známá působící v pedagogickém prostředí: Údajně dívky v určitém věku, zvláště na internátech, se navzájem posmívají, že mají křivé nohy, a při zkříženém postoji to není vidět, tak se některé ženy naučily stát tímto způsobem. Ale tato teorie mi moc nesedí. To by dívky z takového prostředí spíš nosily volné kalhoty.

A tak jsem vymyslel teorii vlastní a myslím si, že na ní něco bude:

Lidé mají nejrůznější neverbální komunikaci, při níž podvědomě (a nevědomky) sdělují o sobě všechno možné. Tyto signály těla umí dobře číst například vyšetřovatelé, ale i nejrůznější podvodníci, kteří psychologicky působí na své okolí. Pohled, pohyby dlaní, držení těla – to všechno o něčem svědčí. A tak si říkám: Není postoj se zkříženýma nohama takovým neverbálním signálem? Nesděluje tím žena podvědomě například „jsem zadaná, nemám zájem o seznámení“ či „nemám zájem o sex“?

Co o tom soudíte? Máte na to nějakou teorii? Nebo sami (samy) tak občas stáváte? Budu se těšit na vaše názory.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám