Hlavní obsah
Nakupování

Sběratelské kampaně v obchodech… A bodíky sbíráte?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Sběratelské kampaně v obchodech mají samozřejmě prostý účel, nahnat do obchodu co nejvíce lidí. Jak moc se ovšem těmito akcemi necháme ovlivnit?

Článek

Sběratelské kampaně se nás snaží zlákat, abychom utratili co nejvíce peněz. A koupili si to, co bychom si nikdy nekoupili, protože jsou za to bodíky navíc. V duchu počítáme, kolik budeme platit, abychom dosáhli požadované částky. Přestože nechceme, necháme se strhnout davem, protože obchodníci na to jdou chytře, nejčastěji přes děti.

Plyšáci, hrníčky s oblíbenými postavami, knížky, kartičky, samolepky nebo figurky, jež se za měsíc budou válet pod gaučem. Cílit na děti je jedna z těch nejúčinnějších taktik. Malý Toník si u pokladny bere letáček a přemýšlí, kterého plyšáka si vybere. Říkáte, že vy body sbírat nebudete, ale stejně podlehnete.

Často také v letáčku již máte dva bodíky do začátku, abyste vše měli lehčí. Další den jdete do obchodu. Přišla jsem jen pro chleba a nějakou zeleninu. ,,Kolik mě to bude stát?", začnete počítat. Bod je za dvě stě padesát korun, nákup bude stát tak sto sedmdesát. Kašlete na to, body budou příště. Jdete kolem mrazáku. Jsou tam kuřecí řízky ve slevě. Tak dobře, ještě vezmu tohle. Poblíž je mražená pizza, když koupíte dvě, máte nálepku navíc. Tak ji vezmete, dáte ji do mrazáku, bude pak někdy k večeři.

Jdete k pokladně, platíte přes pět set. Máte dostat tři bodíky, dostanete dva a prodavačka se na Vás dívá takovým způsobem, jak je vlastně velkorysá. Vyžádáte si poslední bod a ona Vám ho s mrmláním dá, odcházíte domů.

Abyste často nasbírali body, složí se klidně nejen celá rodina, něco dá babičky, něco ta hodná pokladní… Nasbíráte body a jedete vyzvednout toho plyšového hafana. Zjistíte, že konkrétní plyšák je vlastně momentálně nedostupný, jelikož je o něj velký zájem, další budou v pondělí.

V pondělí se znovu vydáte do obchodu, jste-li neúspěšní, možná se rozhodnete na to celé vykašlat. Nebo jako super rodič, jenž nechce zklamat své dítě, se rozhodnete objet další pobočky řetězce poblíž, nebo začít obvolávat příbuzné, kteří bydlí v jiných částech republiky, zda daný plyšák není právě u nich.

S podzimem se jako obvykle rozjely nové sběratelské kampaně, tak vám přeji pevné nervy!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz