Článek
Méně odpadků ve vodě, tašky z recyklovaných plastů nebo výrobky od lokálních dodavatelů, za to všechno bojuje známý řetězec vlastněný nizozemskou skupinou Ahold Delhaize. Děti ze sebe v reklamních spotech soukají naučené věty a ptají se na otázky lidstva, kterým možná nejspíš sami nerozumí.
Nad jednou z jejich posledních reklam mi však zůstává rozum stát. Muž a žena spolu jdou nakupovat a žena říká, co doma uvaří. Její muž ji nevnímá, kouká do mobilu, je opřený o košík a jenom přikyvuje. Nevědomky jí tak odsouhlasí, že uvaří sám.
Žena se na něj podívá, zda opravdu květákové rizoto uvaří sám. On dojde k velkému regálu a vytáhne plastovou krabičku plnou drobných kousků květáku. Co mi na tom vadí?
V době kdy je zákazník médii pomalu pranýřován za plastový sáček navíc, si nadnárodní řetězec dovolí vyrobit něco tak absurdního.
Např. Albert Jullienne Mrkev (300g), stojí 27,90 Kč, zda se jedná o přemrštěnou cenu, když už to máte naporcované na tenoučké nudličky, nechám na vás. Jde tady spíš o množství. Kolik toho musíte koupit, abyste z toho uvařili pro celou rodinu?
Navíc se jedná o zbytečné množství odpadu navíc. Na každých pár set gramů předpřipravené zeleniny je dalších pár gramů ropy. Můžete namítat, že si například na brambory berete sáček. Ale kolikrát jste viděli, aby si někdo vzal sáček třeba na dýni nebo květák? A kolikrát jste si ho sami vzali?
Na závěr by se také mělo zmínit, že takto předpřipravená zelenina, má méně vitamínů, než ta koupená v celku.