Hlavní obsah

Syn ze mě udělal babičku, necítím se na to. Vnouče nepřijmu, říká Iva (43)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Má jiné zájmy, než plnit roli babičky

Před necelým půl rokem se Iva rozvedla a dle jejích slov šlo o to nejlepší, co ji v životě potkalo. Nehledě na to, že se jí narodilo vnouče. S vnoučetem v podstatě nechce mít nic společného.

Článek

S manželem už jim to dlouho neklapalo, takže rozvod byl logickým řešením. On měl dlouhodobě milenku a Ivu už někdy před dvěma lety přestalo bavit pokoušet se manželství zachránit. Rezignovala a začala si žít vlastním životem. A hodně ji to bavilo. „Najednou jsem zase měla svobodu, o kterou jsem svatbou přišla. Netvrdím, že manželství bylo od začátku špatné. Ale zkrátka už to nebylo také, jako když jsem byla sama. Což je samozřejmě logické,“ usmívala se sympatická plavovláska.

Osud jí nadělil překvapení

S manželem měli na začátku společné zájmy cestovali, stavěli dům apod. Syn se jí ale narodil brzy, neplánovaně. „Bylo mi jedenadvacet, když jsem rodila. Dítě jsme plánovali, až tak za tři, čtyři roky. I proto mám asi dnes pocit, že jsem o hodně věcí přišla.“ Proto si malovala, jak si následujících pár let užije. Všechno to cestování a další věci, které tak ráda dělala a které v ním manželství postupem času zapudilo.

Jenže člověk si někdy věci přeje, ale osud si pro něj připraví další zápletku. Její syn jí totiž nedávno oznámil, že čeká se svou přítelkyní miminko. Pro Ivu to bylo jako blesk z čistého nebe, nic takového nečekala. „Vynadala jsem mu, pak prosila, ať řekne, že to je jen vtip apod. Byla jsem zoufalá a vlastně jsem doteď. Jasně jsem mu sdělila, že to dítě nepřijmu, prostě babička ještě být nechci. Nebudu hlídat, nebudu jim pomáhat. Ať si dělají, co chtějí. My jsme si také museli pomáhat sami, nebyl nikdo, kdo by nás vodila za ručičku.“

Iva tvrdí, že za tři, čtyři roky klidně na roli babičky přistoupí a bude klidně k ruce. „Nepřijdu o další roky jen proto, že nejsou schopni dávat si pozor, když spolu spí. Nebudu pykat za jejich chyby, ať to zkusí jinde. Já mám před sebou roky svobody a budu si je užívat, nikdy a nic mi to nezkazí,“ nenechá se v žádném případě zviklat ani přemluvit.

Vše má naplánované

Hodně lidí ji odsoudilo, dokonce i její nejbližší přátelé. Vesměs jí všichni tvrdí, že je úplně mimo, když nechce pomoci vlastní rodině a ještě víc, když nemá zájem o vnouče. Pro Ivu je to ale nepodstatné. „Alespoň jsem si udělala průvan v přátelích. Názor beru, ale zároveň mě mají podpořit, o toho přeci jsou přátelé. Ne, že do mě budou celé dny hustit, jaká jsem nezodpovědná semetrika. Nevědí nic o tom, co jsem prožívala v manželství a co všechno jsem musela obětovat.“

Jako první Iva odletí na měsíc do Afriky, chce pro cestovat pár zemí. Až se vrátí, plánuje se zapsat na jazykové kurzy a naučit španělsky. Následně je na programu latinská Amerika. „Jak jsem říkala, tři, čtyři roky. Pak mohu být babička. Ale do té doby ne, je mi lito.“

Zdroj: autorský článek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz