Hlavní obsah
Sport

Róza Hodčíková: Za zranění Musialy těžko brankáře trestat

Foto: Róza Hodčíková / foto 90 minut - se svolením

Mistrovství světa klubů i ženské EURO se nám postarali o pár kontroverzních rozhodnutí. Ať už jde o zranění Musialy nebo gól Angličanek, který sebral VAR, svůj pohled nabízí rozhodčí Róza Hodčíková.

Článek

V utkání mistrovství světa klubů mezi Bayernem Mnichov a Paris Saint-Germain se vážně zranil hráč Bayernu Jamal Musiala. Podle vyjádření klubu si při zákroku brankáře Donnarummy přivodil zlomeninu lýtkové kosti a zlomený a vykloubený kotník. Ihned se rozvířila debata o vině italského brankáře. Jaký je váš pohled na celou situaci?

Tahle situace je bohužel hodně nešťastná, ale já jsem toho názoru, že nešlo o přestupek. Donnarumma si v souboji o míč nepočínal surově ani s použitím nepřiměřené síly, do souboje šel rukama napřed a jednoznačně odehrál míč, který mu následně zůstal v rukou. Noha Musialy mu přitom zůstala zaklíněna pod tělem a z toho důvodu došlo k jejímu zlomení. Těžko za takovou situaci brankáře trestat.

Utkání, ve kterém jsme mimo jiné viděli dvě červené karty pro hráče PSG, přineslo ještě jeden emoce budící moment. To když v závěru nastavení Anthony Taylor nejprve udělil Bayernu pokutový kop, následně jej ale odvolal s odůvodněním, že nedošlo ke kontaktu mezi hlavou Thomase Müllera a botou Nuno Mendese. Fanoušci bundesdesligového celku přesto poukazují, že by se mohlo jednat o vysokou nohu. Mají pravdu?

V tomto případě souhlasím s rozhodnutím VAR. Vysoká noha je podle pravidel fotbalu nebezpečná hra, kdy se hráč snaží zasáhnout nohou míč na úrovni trupu nebo hlavy soupeře, který je v bezprostřední blízkosti míče. Za takový přestupek je poté nařízen nepřímý volný kop. V tomto případě situace splňuje dané parametry, ale správné je v takové situaci nařídit nepřímý volný kop, nikoliv přímý volný kop, respektive v tomto případě pokutový kop, protože ke kontaktu hlavy s nohou v souboji nedošlo.

Mistrovství světa klubů není jediný turnaj, který se toto léto hraje. Souběžně běží také EURO žen a i v něm jsme se dočkali kontroverzní situace. VAR zrušil anglickým reprezentantkám gól na 1-0 v prvním poločase utkání proti Francii, která nakonec zvítězila 2-1. Známe milimetrové ofsajdy, v tomto případě však byla celá situace ještě víc zamotaná, osvětlíte ji čtenářům?

Pravidlo 11 (Ofsajd) říká, že při posuzování ofsajdu nejsou ruce a paže všech hráčů brány v úvahu. Pro účely posouzení ofsajdu je pak horní hranice ruky v linii se spodní částí podpaží. Je minimálně diskutabilní, zda podle dostupných záběrů lze jednoznačně posoudit, že hráčka byla v době kopu v ofsajdové pozici.

Foto: 90 minut

Dle vyjádření VAR se v ofsajdové pozici nacházela hráčka kromě ramene i jinou částí těla, nohou. Dostupné záběry (včetně těch, dle kterých situaci vyhodnocoval VAR) jsem si prohlížela několikrát, hráčku v ofsajdové pozici na nich ale nevidím. Pokud tomu tak bylo a VAR to vyhodnotil na základě svých technologií, pak souhlasím s tím, že se dle pravidel fotbalu jedná o ofsajd. Mně to tak ale dle dostupných záběrů nepřipadá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz