Článek
Nejvíce zabírají domácí mazlíčci, vaření nebo populisticky laděné exhibice, na nichž se politici předvádí. Každému, kdo se v této branži vyzná je jasné, že podobnou taktiku doporučili neoblíbenému českému premiérovi Fialovi jeho „spin doktoři“. Právě kvůli nim se nejen u nás, ale také v zahraničí ztrapnil svým nákupem v sousedním Německu. Ve svém pořadu „Otázky a odpovědi z Kramářovy vily“ se voličům pochlubil, že v rámci pracovní návštěvy na Karlovarsku si zajel sousedního Německa a udělal tam „malý kontrolní nákup“. Názorně ukázal, že pořídil devět podle něj „běžných věcí“: máslo, mléko, chléb, kečup, vajíčka, rajčata, ale také Nutellu, Coca colu a čokoládu Milka.
Zjistil přitom to, co už dávno víme, totiž že nákup v Německu je leckdy levnější. A navíc si postěžoval, že v Německu mají větší balení. Nejvíce ho rozčílilo, že cena pomazánky Nutella je téměř dvojnásobná než u nás. Slíbil proto, že se obrátí na výrobce a bude chtít vysvětlení. Jak to asi dopadne, si lze snadno představit.
Jeho groteskní video se stalo hitem internetu a způsobilo nejen velký mediální poprask, ale ještě něco mnohem horšího. Čechy totiž znovu nahnalo do supermarketů v zahraničí, kde vzali útokem regály s nezdravými sladkostmi Nutellou a Milkou. Zatímco ve světě probíhá kampaň „Řekněte Nutelle ne!“ (s ohledem na složení této pomazánky, jež se ze dvou třetin skládá z cukru a palmového tuku), u nás ji „shopaholik“ Fiala udělal velkou reklamu. Na vlastní oči jsem tento týden viděla, jak si Češi kupují v Německu velké zásoby a mají radost z toho, že je výhodně pořídili, dokonce v krásném „vánočním“ balení.
Premiérova nepodařená reklamní kampaň je tak v zemi, která vévodí žebříčkům obezity a cukrovky, spíš k pláči než k smíchu.