Článek
ČT totiž odvysílala hned několik „propadáků“, v nichž opět vsadila na různé celebrity. Namísto toho, aby se snažila dávat co největší prostor méně známým osobnostem a nikoliv donekonečna recyklovaným, cpe známé tváře všude, kam je to možné, aby si připsala další divácké rekordy. Nejspíše však i skvěle placené šéfy z Kavčích Hor zaskočilo, že osvědčený recept tentokrát nezabral. Značným propadákem se tak například stal přímý přenos letošního udílení hudebních Cen Anděl 2023, který v sobotu sledovalo pouze 317 tisíc diváků.
Vševědi vs. popstar
O půl milionů více jich zato přilákala vědomostní show televize Nova Superlov. Také v ní si tato komerční stanice vypomáhá pomocí popularity některých účinkujících, avšak především proto, že si na rozdíl od ČT, dotované miliardami z koncesionářských poplatků, musí na výrobu pořadů vystačit příjmy z reklamy. Nemluvě o tom, že Nova dokázala z aktérů v této soutěže vytvořit nové „polobohy“ (jak je nazval moderátor Ondřej Sokol). Stačí připomenout třeba lovce „Doktora Vševěda“ či „Belladonnu“, kteří bodují díky svým obdivuhodným znalostem. Přímo se tak vnucuje otázka, jestli by to vlastně nemělo být naopak. Tedy, že veřejnoprávní kanál dává prostor vzdělaným lidem a komerční popovým hvězdám.
Přehlídka trapnosti
Celebrity též Česká televize upřednostnila ve velikonočním vydání „té nejsladší show“, nazvaném Peče celá země pomáhá dětem. Namísto šikovných amatérských kuchařů v ní tajtrlíkovali známí herci, zpěváci, a hudebníci, jejichž účast anoncovali moderátoři Václav Kopta a Tereza Bebarová jako „něco naprosto výjimečného“. Výsledkem speciálu, který měl naštěstí alespoň dobročinný charakter, nicméně byla spíše další přehlídka trapnosti, korunovaná pekařskými paskvily hvězd, přičemž zvítězil ten ze všech nejpříšernější.
Nelze se tak divit, že tento velikonoční speciál sledovalo podstatně méně diváků než jednotlivé „normální“ epizody. Kdyby přitom mělo dobročinný charakter například finále, jistě by se mohlo na pomoc potřebným dětem vybrat ještě více prostředků.
Vypečená zábava
Na pováženou je rovněž množství přímé či nepřímé reklamy, která je do tohoto divácky vděčného, avšak kontroverzního formátu, podporujícího konzumaci sladkého pečiva, vpašována. Vnucuje se tak nemalé podezření, zda jeho hlavním cílem není především prezentace různých sponzorů, kteří divákům ochotně „přejí vypečenou zábavu“. Je opravdu zarážející že délka reklamy před touto show, je delší než tomu často bývá na Nově. Česká televize za ni inkasuje desítky milionů korun, další má z povinných koncesionářských poplatků a nezbývá tak než jen spekulovat, kolik tato „nejsladší a vypečená show “ vlastně stojí.
Zdroje: Česká televize, televize Nova