Hlavní obsah
Názory a úvahy

ČT odtajnila, jaký dárek nadělí koncesionářům k Vánocům. Ale budou si ho muset draze zaplatit

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Cool3d Wikimedia Commons CC-BY-SA-3.0,2.5,2.0,1.0

Stardance tour odstartuje příští rok v karlovarské KV aréně

Na komercionalizaci České televize, která bezostyšně soupeří se soukromými kanály, ačkoliv je dotována miliardovými částkami od koncesionářů, marně upozorňují mediální experti i samotná konkurence.

Článek

Vedení ČT si z toho vůbec nic nedělá a naopak stále přilévá olej do ohně. Názorně to předvádí v případě taneční soutěže StarDance, kterou zcela nepřiměřeně a to několikrát denně propaguje na všech kanálech, dokonce i v bulvárních médiích, na úkor vlastní tvorby. Nelze se pak divit, že vynikající tuzemské filmy a dokumenty, které natáčí, nepřitáhnou takovou pozornost, jakou by si právem zasloužily a že ČT nemá dostatek financí na to, aby jich vzniklo více.

Stačí připomenout nové životopisné snímky, věnované hudebnímu géniovi Bedřichovi Smetanovi. Jak jsem si nedávno posteskla, nesmírně pestrý a dramatický život zakladatele české národní hudby ČT „odbyla“ premiérou filmu, který je zredukoval pouze na některé momenty z něj, často nepodstatné.

Veřejnoprávní priority

Výsledkem priorit rozporuplné dramaturgie ČT je skutečnost, že veřejnoprávní stanice systematicky deformuje vkus diváků, kteří již, až na výjimky, už nechtějí nic jiného než pohádky, detektivky a hity globální zábavy, k nimž patří právě estrádní show StarDance, vysílaná po celém světě. Jako by nestačila „rekordní sledovanost“, ČT ji ještě podněcuje, patrně v naději, že koncesionáře „utančí“ a „ubaví“ do bezvědomí. Na rozdíl od zpravodajských a publicistických pořadů či zvyšování povinných koncesionářských poplatků, ji totiž kvůli StarDance většinou nekritizují, ba naopak.

Drahý vánoční dárek

V sobotu večer veřejnoprávní stanice předvedla další ukázku toho, kudy se v poslední době ubírá. Když se blížilo finále kolovrátkově stále stejné taneční show, okupující ČT již osmnáct let, moderátoři Marek Eben a  Tereza Kostková nadšeně oznámili divákům: „Tak. Máme devátého listopadu, to je čas, kdy už se dá trošičku myslet na vánoční dárky. A my bychom pro vás jeden takový měli.“

A poté odtajnili, jaký vlastně bude. Zatímco se naštěstí příští rok StarDance vysílat nebude, protože, jak připomněla Kostková, vždycky po roce následuje pauzička, diváci prý o tuto soutěž nepřijdou, protože s ní ČT vyrazí příští rok na podzim na turné: Přijedeme za vámi, oznámili, zatímco publikum v sále i účinkující ječeli nadšením a hlasitě tleskali. Eben přitom neopomněl zmínit, že už se na to s Terezkou moc těší. A pak ještě prozradil: My ten přenos vezmeme, tak, jak ho vidíte a přivezeme k vám, a to do šesti velkých měst. Ta postupně vyjmenoval a na obrazovce se zároveň objevil název webové stránky, věnované tomuto turné. Kostková poté odstartovala předprodej vstupenek povelem: Teď!

Okamžitě vyprodáno

Při návštěvě uvedených stránek ovšem diváci zjistili, že za dárek v rámci turné, které se uskuteční ve velkých halách a arénách, si budou muset pořádně připlatit. Vstupenka na sezení je bude stát více než tisíc korun, na stání přibližně polovinu. Přesto, jak si mnozí stěžovali na Facebooku, byly lístky okamžitě vyprodané a ve frontě na ně v případě jednoho města čekalo i přes padesát tisíc lidí.

Zdroj: Česká televize

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz