Článek
ČT jí na rozdíl od většiny jiných pořadů dělá reklamu v hlavním zpravodajství, jako jediný z nich dokonce dostává několikrát denně prostor ve speciální relaci Stardance… kolem dokola. Kdyby šlo o nějakou mimořádnou televizní událost z produkce samotné ČT, jistě by se to dalo pochopit, a dokonce pochválit. Ale takto vlezle neustále upozorňovat na něco, co se vysílá mnoho let všude po světě, je hodně zarážející. Ani komerční televizní stanice nevěnují svým, ze zahraničí převzatým a jistě draze zaplaceným formátům, k nimž momentálně například patří třeba Zrádci, vysílaní na Primě, tak masívní reklamní kampaň.
Už po třinácté
Oproti tomu, hvězdy, co právě tančí, se pravidelně objevují všude, kde se dá, například v magazínu Sama doma, a jako obvykle přitom nešetří chválou. Jako by to nestačilo, téma StarDance dokonce tuto neděli nechybělo v Interview ČT 24, v němž si moderátor Daniel Takáč povídal s tanečnicí Veronikou Lálovou. Hned v úvodu se neopomněl pochlubit, že nová řada líbí a její úvod byl co do počtu diváků od roku 2008 rekordní. Vyvolal tím dojem něčeho naprosto výjimečného, přitom mnoho jiných titulů ČT z její vlastní produkce dosahuje sledovanost stejnou, nebo mnohem vyšší. Stačí připomenout vskutku rekordní zájem o vánoční pohádky nebo některé hodnotné seriály.
Rekordman Devadesátky
Platí to například o historické minisérii Božena Němcová, kterou průměrně sledovalo kolem jednoho a půl milionu diváků. A ještě větší úspěch měla Marie Terezie, jíž si nenechaly ujít víc než dva miliony z nich. Když se premiérově vysílal právě reprízovaný vynikající kriminální seriál Devadesátky, jeho sledovanost rovněž překročila dva miliony diváků. Devadesátky se navíc staly vůbec nejsledovanějším českým seriálem za posledních dvacet let u nás! A dvoumilionovou hranici atakovaly i některé epizody senzačního satirického seriálu Most.
Exkluzívní návštěva?
Navíc je mimo jakoukoliv pochybnost, že k sledovanosti StarDance významně přispívají bulvární média, která věnují titulní stránky a palcové titulky s vykřičníky kdejaké bezvýznamné senzaci z parketu či zákulisí této show. Neúnavní paparazzi trpělivé dlouhé hodiny čekají, kdo se kde opije či ztropí nějaký skandál, s kým nakonec stráví večer nebo noc. Hlavní roli přitom hrají ti z deníku Blesk, který překvapivě patří ke sponzorům této veřejnoprávní estrády a je tak evidentní, že s ním Česká televize úzce spolupracuje. Jak jinak by například mohli čtenáři Blesku vyhrát exkluzívní návštěvu v zákulisí StarDance nebo jak by dokázali reportéři bulváru proniknout do šatny Terezy Kostkové či Marka Ebena?
Adéla Hofmanová
Zdroj: Česká televize, Blesk.cz