Hlavní obsah
Lidé a společnost

Své obvodní lékařce jsem dala okamžitou výpověď. Ani na okamžik toho nelituji

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Iconathon Wikimedia Commons CC-BY-4.0

Najít si v dnešní době kvalitního lékař či zubaře vůbec není jednoduché. Nejspíše s vědomím, že je jich velký nedostatek, se leckteří z nich chovají vůči pacientům arogantně a necitlivě

Článek

Léta jsem byla zvyklá na svoji vynikající obvodní doktorku, která se však bohužel rozhodla odejít do penze. Svoji praxi prodala mladší kolegyni a já v dobré víře, že se bude chovat stejně odpovědně a empaticky, jsem u ní zůstala.

Už po první návštěvě s akutním zdravotním problémem, jsem se však nestačila divit. Necítila jsem se jako klientka soukromé ordinace, ale jako voják u odvodu. Přísná sestra si zvala dovnitř vždy dva čekající pacienty naráz, přičemž se bez jakýchkoliv skrupulí dotazovala na různé důvěrné informace a neváhala přitom prozradit ani diagnózu staršího pána. Křesílka, na nichž jsem čekala, až přijdu na řadu, byla umístěna těsně u dveří, a tak jsem nechtíc slyšela vše, co se odehrávalo uvnitř.

Rovnou antidepresiva

Vstupní prohlídka u nové lékařky se poté odehrávala velmi povrchně. Když jsem se jí svěřila, že po očkování proti covidu mám několik zdravotních problémů, bez většího zájmu, neustále koukající do počítače, mi ihned předepsala antidepresiva s velmi vážnými vedlejšími účinky a další silné léky na bolest. Za čtrnáct dnů jsem měla přijít na kontrolu. Pravdivě jsem přiznala, že jsem antidepresiva neužívala, protože mi po nich bylo hůře, než bez nich. Aniž ji tato skutečnost jakkoliv zaujala, obořila se na mě, že jsem je měla brát tak, jak mi nařídila. Bránila jsem se, že netrpím depresemi, a že bych chtěla absolvovat podrobnější vyšetření, které by vysvětlilo, jaká je skutečná příčina mých obtíží.

Radikální řešení

Jako dobře informovaný pacient jsem argumentovala, že moje problémy mohlo způsobit právě očkování, protože trpím autoimunitním onemocněním štítné žlázy, sebevědomá lékařka se mnou však jednala pohrdavě jako s nějakým dezinformátorem. Vysmála se mi, ať nic nevyhledávám na internetu, což dnes s oblibou činí mnoho podobných „vševědů“, kteří si zřejmě nepřipouští, že i jejich pacient může být vzdělaný a že může o své nemoci mnohé vědět. Rozhodla jsem se proto ordinaci ihned opustit a ještě týž den jsem této lékařce zaslala písemnou výpověď, kterou jsem zdůvodnila jejím arogantním chováním.

Risk, který se vyplatil

Byla jsem si přitom vědomá velkého rizika, že třeba načas zůstanu bez praktika. Než jsem našla nového, zaplatila jsem si v soukromé nemocnici speciální vyšetření, zaměřené na covid, a to skutečně prokázalo značně vysokou hladinu protilátek i zánět štítné žlázy. Naštěstí jsem instinktivně další kolo očkování proti této nemoci odmítla.

Můj risk se mi vyplatil. Dnes mám opět báječnou lékařku, která se mnou jedná jako s  rovnocenným partnerem a neignoruje a nezlehčuje informace, které jí sděluji, ale trpělivě je se mnou probírá. Pokud se stane, že v čekárně na řadu přijdu o něco později, než je předem stanovený termín, osobně se mi omlouvá.

A to nemluvím o sympatických, nesmírně ochotných sestřičkách. Objednávka na vyšetření i žádost o recept probíhá bez jakýchkoliv problémů.

Adéla Hofmanová

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz