Hlavní obsah

Váš bankovní účet je v ohrožení. Pošlete nám Vaše peníze, my je zachráníme

Foto: Seznam.cz

Proč lidé posílají peníze podvodníkům? Zřejmě je to baví, anebo jsou nevyrovnaní.

Článek

V podstatě neúplné týden, aby na internetu nebyl článek, kdy lidé pošlou peníze že svého účtu podvodnikovi. A to jen na základě toho, že zavolá, mnohdy i v noci jako pracovník banky, který své oběti sdělí Váš účet je ohrožen, pošlete peníze na jiný účet, my je zachránime. V zápěstí zavolá jakýsi policista samozřejmě falešný, že dpřeposlání ohrožený účet aby postupoval podle instrukcí banky. Mnohdy jde o preposlani peněz na jiný účet anebo nainstalování vzdáleného přístupu do počítače či tabletu. Má to,dvě trhliny, jednu mě možná někdo vyvrátí, ale jen částečně. Copak bezpečnostní pracovníci bank pracuji v noci? Pokud ano, tak přeci nevolaji klientovi domů, ale mohou útok odvrátit jinak, tohle si mnoho lidí neuvědomí. Také je hloupost, když vám někdo řekne, že vám ochrání vaše peníze tehdy, když si nainstalujete vzdálený přístup do vašeho zařízení. Mnoho lidí si neuvědomuje, že vzdálený přístup znamená, že nékdo múze ovládat Vaše zařízení že svého, tedy pokud se přihlásíte do bankovnictví či do e-mailu, tak cizí člověk múže ovládat vaše účty (meil, bankovnictví) že svého zařízení.

Kolegyně s takovým telefonujicím vyběhla dost natvrdo. Volal ji asi ve dvě v noci s legendou, aby mu dala přihlašovací údaje k účtu, že ji ho zachrání. Kolegyné se pohotově zeptala A ke kterému účtu? já mám účet ve dvou bankách. Volající se samourejmě nechal nachytat a sdělil dvé banky, takže kolegyně vypla telefon a klidně šla spát, ona totiž méla účet pouze v jedné bance. Je tedy vidět, že podvodníky odhalit lze celkem snadno. Další otázka múze znít A kolikže mám vlastné na účtu? Šumu vám přesné neřekne nikdo, pokud ano, tak jen náhodou. Po sdělení částky stačí říct Tak tuhle částku na účtu nemám. Pak stačí pouze improvizovat na dané téma.

Vodstatě p.atí. tímto způsobem banka nejedná. Partner měl telefonát s banky pouze 1×. Volající se představil jako pracovník banky, přesně řekl v jaké bance má partner peníze, poté mu sdělil Prosím stavte se na pobočku Vaši banky (tady nutno říct, že volající sdělil pobočku, kde partner účet zakládal) s tím, že se má stavit na konkrétní přepážku). Poté mu přišla SMSka, že se má stavit na pobočku plus konkrétní pracovník. Přišel do banky, tam jim ukázal SMS zaměstnankyně kontaktovala daného pracovníka. Tady nutno říct, že hovor byl opravdu z banky. Opravdu se někdo snažil dostat na účet tím, že někdo zkoušel dostat na jeho účet. Pobočka byla v Brně, nékdo se pokoušel dostat na účet že severních Čech. Tenkrát ještě aplikace George nebyla tak rozšířená, takže někdo to zkoušel heslem a přihlašovací smskou. Takže čeho ítočnik dosáhl bylo, že partnerovi se zablokoval účet třetím neušpésným pokusem. Partner si tenkrát vyzvedl hotovost, peníze co měly odejít trvalým příkazem vyřešil v bance. Taktéž se dohodli, že účet bude několik dní zablokován.

Takže kdyby lidé přemýšleli tak je obětí obdobného jednání mnohem méně. Ení marné si zajít do banky a probrat zabezpečení svého účtu. My máme nastavený účet tak, že nám z něj múže denné odejít maximálně 12.000. Tedy, pokud si nastavíte nějaký rozumě nízký limit, pak nepřijdete o všechno. Pokud budete přemýšlet tak nepřijdete o nic.

Tak ať se vám daří ochránit svůj účet před podobnými vykuky, kteř* mají chuť na vaše peníze.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz