Hlavní obsah
Rodina a děti

Dvě polohy manžela ve volném čase

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: R. 井上, Pixabay

Každý den přemýšlím, zda měl někdy můj muž nějakého koníčka. Aktuálně neprovozuje ve volném čase nic jiného, než čučení do mobilu, či počítače a nebo spánek.

Článek

V současné době se žije nejen život reálný, ale i ten virtuální. Já se snažím ten virtuální krotit a věnovat se něčemu smysluplnějšímu než sáhodlouhému koukání do mobilu. Nechtěla bych, aby se naše malé dětičky naučily, že čučení do mobilu je to nejlepší a nejzábavnější na světě.

Mou snahu mi však velmi hatí manžel, který má mobil víceméně přilepený k ruce. Neustále zastrčené jedno sluchátko v uchu a poslouchá a sleduje jedno video za druhým na sociálních sítích či všemožně jinde. Jedna ptákovina větší než druhá. Pokud se ho pokusím upozornit, že by mohl nechat mobil také odložen, dostane se mi ublížené nevrlé odpovědi, že dokouká jenom tohle a co furt mám.

Při práci sedí neustále u počítače a volný čas se mu nese ve stejném duchu, buď vysedává u počítače, a nebo má alespoň nos přilepený na mobilu. Závislost jako blázen. Obávám se, že v budoucnu se od dětí jiného chování nedočkám.

Abych nebyla nespravedlivá, manžel se o dětičky postará a pohlídá je, ale je pravda, že velmi specificky. Většina jeho hlídání je v poloze ležmo na gauči, kdy dětičky poskakují kolem něj a on vnímá místo dění především svůj mobil. Pokud už nastane chvilka, kdy mobil opravdu odloží, fanfáry, tak v této poloze ležmo usíná.

Jeho dvě polohy trávení volného času - čumící do mobilu a nebo spící. Občas přemýšlím, co z toho života má, jen zabíjí nudu.

Už jsem mu milionkrát říkala, že mi to vadí. Že nechci, aby neustále čučel do mobilu a neustále seděl u počítače ve volném čase, ale pokud vám každý den do toho mobilu stejně čumí a reaguje na jakoukoli poznámku velmi podrážděně, nějak rezignujete. Proč se máte dokola neustále připomínat a být tou prudičkou. Napomínat ho jak malé dítě. Nejste přeci jeho matka.

Deptá mě to stále víc, ale nic s tím nenadělám. Zabavit mu mobil? To si nenechá, to si ho hlídá jako oko v hlavě a zastrčí si ho do kapsičky.

Na rozdíl od něj mám já ten svůj mobil velmi často zahozený bůhví kde a třeba o něm půl dne nevím. Pak si ho musím nechávat prozvánět, protože opravdu netuším, kam zas zmizel. Když už si něco na něm pouštím, tak nahlas a mám to místo rádia. Nejčastěji u toho vařím.

Netvrdím, že občas do mobilu taky necivím, zkontrolavat zpravodajství, zdalipak se nekoná konec světa, ale nemám to jako veškerou výplň volného času. Snažím se žít realitou a koukat se kolem sebe.

Kde jsou ty časy, kdy byl mobil jen na smsky, volání a primitivní hry, které vás opravdu nezabavily na celý den? A internet? Ten byl v mobilu velmi vtipný. Kde jsou ty časy, kdy vůbec žádné mobily nebyly?

Značná část manželova života byla bez těchto moderních vymožeností a přežil, neunudil se k smrti. Je velká škoda, že nemá nějakou jinou smysluplnou činnost, kterou by vyplnil život.

Je to škoda.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz