Hlavní obsah

Jet po D5 do Prahy je za trest aneb každý den kolaps dopravy

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Erich Westendarp, Pixabay

Každodenní dojíždění do Prahy je strašná záležitost. Není dne kdy by dálnice D5 nebyla ucpaná. Potřebné zkapacitnění silnice má mnohaleté zpoždění. Dočkáme se?

Článek

Dostat se ve všední den po D5 do Prahy je velmi náročné. Pro pohodovou jízdu si musíte přivstat. Po šesté hodině ránní začíná doprava houstnout a doba strávená na cestě se výrazně prodlužuje. Nedejbože, aby se zde stala dopravní nehoda, což není ničím výjimečným. Sama D5 však problémy nezpůsobuje, za jejími obtížemi stojí Pražský okruh.

Nejstarší úsek Pražského okruhu D0 515 mezi sjezdy na D5 a ulici K Barandovu již několik let kapacitně nedostačuje. Je to jedna z nějvytíženějších částí D0, byla zprovozněna 20. září 1983 po šesti letech výstavby. Od té doby se stavebně neupravovala, i když doprava za její 41 let existence mnohonásobně narostla.

V současnosti tudy denně projede kolem 75 tis. vozidel.

Foto: Mapy.cz

dopravní situace 16. 10. 2024 07:43

Za současné problémy na D5 nenese vinu jen zastaralý Pražský okruh, ale především neutěšená situace s bydlením v hlavním městě. Drahé a nedostupné bydlení násilně vyhnalo obyvatele z Prahy. Okolí Berouna se stalo jedním z oblíbených cílů pražských vystěhovalců. Každý den se tito utečenci do hlavního města vracejí za prací a školou a dopravní tepny nestíhají. Rychlé vlakové spojení, které by mohlo dálnici D5 odlehčit, taktéž chybí.

Už v roce 2014 vznikla studie na zkapacitnění JZ části Pražského okruhu, bohužel, ale ani za 10 let k realizaci nedošlo.

Až nyní se začíná blýskat na lepší časy. Na rok 2026 je naplánováno zahájení modernizace tohoto úseku Pražského okruhu. Ze čtyřproudé silnice o šířce 26,5 m se po dokončení stavebních prací stane plnohodnotný šestipruh o šířce 34 m, stejně jako je tomu v případě úseku dále na sever k letišti.

Stavba se nedotkne pouze samotného okruhu, ale i napojení na D5, které se také rozšíří. Počítá se i s výstavbou nových kapacitnějších dálničních mostů na D5 překračují silnici druhé třídy č. 605 do Chrášťan.

Tohle všechno je hrozně pěkné, bohužel to přichází pozdě. Doprava v těchto místech už dnes kolabuje. Jak bude situace na dálnici D5 a Pražském okruhu vypadat v průběhu stavebních prací, které zajisté přinesou významné dopravní omezení?

Všem, co budou muset dojíždět po tento čas po dálnici D5 do Prahy, vůbec nezávidím a přeji pevné nervy.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz