Článek
V kolejišti metra zemřel mladý muž. Linka B v centru stála dvě hodiny
iDNES.cz, 10. 1. 25
Provoz pražského metra přerušen kvůli pádu člověka do kolejiště
Novinky.cz, 25. 6. 25
Pád člověka do kolejiště zastavil provoz metra linky B. Muž zemřel
PRAŽSKÝ deník.cz, 30. 6. 25
To jsou některé novinové titulky, které se čas od času objeví v médiích. Lidé si na tyto zprávy už zvykli a nepřipadají jim divné.
„Hm, další skokan.“ konstatují suše a jsou maximálně tak naštvání, pokud jim to zkomplikuje dopravu do práce.
Před návštěvou Kodaně jsem i já považovala tuto skutečnost za smutný fakt, se kterým se zkrátka nedá nic dělat.
Při návštěvě hlavního města Dánska a jeho podzemní dráhy mi však došlo, že to opravdu nutné není.

v kodaňském metru
Kodaňské metro nemá dlouhou historii. Nejstarší linky byly zprovozněny před 23 lety. Od počátku jsou však zcela automatizované a se stěnou proti pádu do kolejiště.
„Proč nemáme i my v pražském metru toto zabezpečení?“ začala jsem se ptát sama sebe.
Praze nevadí mrtví lidé v metru? Nevadí jim sebevrazi, ani lidé, kteří do kolejiště spadnou omylem?
Někdo by mohl namítnout, že to se může stát i na kterémkoliv nádraží, či zastávce tramvaje. Ano, to mají pravdu, ale u metra tomu lze jednoduše zcela zabránit. Na rozdíl od vlakové či tramvajové zastávky je kolejiště metra přístupné pouze na samotném nástupišti, kde zábranu nelze obejít.
Kolik lidí ještě zemře pod koly pražského metra, než s tím dopravní podnik něco konečně udělá?





