Hlavní obsah
Názory a úvahy

Osobní názory na fungování vesmíru se do byznysu netahají

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: monisphoto_com, Pixabay

Každý člověk má na věci kolem sebe názor. Pokud jste však podnikatel a musíte oslovovat zákazníky, je nesmyslné zahrnovat je svými myšlenkovými pochody.

Článek

Většina lidí má na dění ve světě i ve svém okolí nějaký názor. Názor na pandemii covidu, názor na politiku, názor na vývoj klimatu, názor na konflikty tam či onde, názor na náboženství, názor na homosexualitu…

To je v pořádku, každý člověk má právo mít nějaký svůj názor. U nás máme to štěstí, že své názory můžeme kdekoli beztrestně prezentovat, říká se tomu svoboda slova. Můžeme třeba začít psát články na internetu, či debatovat na sociálních sítích. Pokud tím někoho nenapadáme a neurážíme, je to v pořádku.

Ale pokud je náhodou človíček také podnikatel, měl by se těchto veřejných vystoupení raději vyvarovat. Proč? Protože ne všem jeho potenciálním zákazníkům se jeho názory líbí. Ohrožuje tím svůj byznys. Lidé půjdou raději jinam, pokud jim podnikatel bude cpát do hlavy něco, s čím vyloženě nesouhlasí.

Dáme si pár příkladů.

V aktuálním dění se objevila zpráva, že Elon Musk, majitel mimo jiné sociální sítě X, dříve Twitter, trošku unáhleně a nedomyšleně reagoval na příspěvek podporující Židy v nenávisti vůči bělochům. Okamžitě na tento jeho hloupý komentář zareagovali velikáni jako Apple, či Disney a pozastavili svůj marketing na této Muskově platformě.

Druhým příkladem, který se dotkl mě osobně, je hračkářství a také internetový obchod Dráčik slovenského podnikatele Dušana Víglaského.

Blíží se Vánoce a s tím související shánění dárků, zejména dětem. Při hledání nápadů jsem zabloudila také na internetové stránky hračkářství Dráčik, které má v nedalekém městě docela hezký obchod.

Byla jsem docela nemile překvapena, když se na hlavní stránce obchodu kromě inzerovaných hraček objevil velmi výrazný rámeček s nějakým článkem, článkem majitele obchodu vyjadřující se k aktuálními dění.

V tuto chvíli je tam článek o světové organizaci WHO, kde tuto organizaci a její představitele autor nevybíravě napadá, uráží a zkrátka si na nich vylévá své frustrace doplněné o světonázor na uměle vytvořenou bublinu pandemie covidu a zdraví poškozující vakcínu.

Tento článek mě znechutil. Velmi vážně přemýšlím, že v tomto obchodě nakupovat nebudu. I když má hezké hračky a fajn ceny, asi půjdu někam jinam.

Kromě tohoto článku je na stránce velké množství dalších podobných článků, které autor vytváří více jak rok. Většina z nich se mi velmi nelíbí. Nesdílím s ním jeho názory na podivné fungování vesmíru opírající se o pseudoinformace, pro které nemá žádné důkazy.

Děkuji, nechci.

Narazili jste také vy na nějakého podnikatele, který vás svými názory odradil?

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz