Hlavní obsah
Názory a úvahy

Potřebujeme vůbec Českou poštu?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Wikimedia commons, public domain

Česká pošta poskytuje čím dál horší služby za čím dál více peněz. Je Česká pošta vůbec potřeba, či její kamenné pobočky?

Článek

Česká pošta mě poslední dobou čím dál více zklamává a naštvává. Velmi mě udivuje, že něco takového jako Česká pošta vůbec ještě existuje a rádoby funguje. Kdyby byla v soukromých rukou, buď by už nebyla a nebo by opravdu fungovala.

Nestačím ani sledovat ceny jejich služeb, protože se neustále zdražují a poskytované služby se čím dál více zhoršují.

V poslední době jsem měla s poštou několik nemilých zážitků.

Už je to nějaký pátek, co pošta zavedla dvourychlostní doručování zásilek. Ty rychlé, prioritní, byly doručovány do druhého dne, ty pomalejší do třetího pracovního dne.

Velmi nemile mě pošta překvapila ohledně prioritního doručování doporučených zásilek.

Naivně jsem donesla asi před dvěma měsíci v jedno středeční odpoledne dopis na poštu. Potřebovala jsem ho doručit do pátku asi 30 km daleko - do našeho hlavního města. Chtěla jsem ho tedy poslat rychleji. Velmi překvapivě jsem se od pošťačky dozvěděla, že došlo ke změně a zásilky prioritní do druhého dne už většinou do druhého dne doručeny nejsou ale asi tak do třetího. Tudíž bylo dost možné, že má prioritní zásilka posílaná ve středu bude doručena až v pondělí. Aha, rozkošné. Nezbývalo mi než adresátovi napsat omluvný email, že kvůli České poště zásilka do pátku asi nedorazí.

Velmi veselé prioritní zasílání doporučeného psaní jsem zažila i v létě.

Zapomněla jsem u příbuzných klobouček pro dceru. Za týden jsme měli odjíždět na dovolenou a mně se nechtělo kupovat nový. Poprosila jsem tudíž o zaslání kloboučku poštou. V pondělí byla zásilka podána doporučeně, přednostně, do druhého dne. Klobouček se cca 120 km coural 14 dní. Byla to drobná zásilka D+1 u České pošty za 79 Kč. Nezbylo mi nic jiného než ten nový klobouček opravdu nakonec koupit.

Kdybych tušila jak vytuněné služby České pošty jsou, rozhodně bych je nevyužívala. Bohužel pro posílaní obyčejných doporučených psaní nemá příliš konkurenci, nebo o ní nevím.

Zatím poslední nemilá záležitost s Českou poštou se mi udála dnes, v pátek 1. 12. Obdržela jsem kolem půl desáté zprávu z Balíkovny, že mám na poště k vyzvednutí balíček. S dvouletou dcerkou jsme se tam vypravily asi kolem desáté. Předtím jsem si projistotu ověřila na stránkách pošty, že má naše malá obecná pošta opravdu otevřeno. Ano, v pátek do dvanácti. Dcerce se příliš ochotně jít nechtělo, ale nakonec jsme se tam přeci jen nějak dostaly. Bylo po půl jedenácté. Na dveřích pošty byl vylepen papír: Dne 1. 12. pošta z provozních důvodů otevřena jen 8-10.

Byla jsem velmi vytočená, ale dveře jsem jim neprokopla. Až tak jsem se dokázala ovládnout. Takže supr, půjdeme se projít znovu v pondělí, snad tam opět neobjevíme obdobnou ceduli.

Ptám se. Je takovýto státní podnik vůbec potřeba? Jak je možné, že ztrátový neschopný podnik ve státních rukách rozdává neschopným manažerům v jejím vedení nehorázné odměny? Z čeho? Z našich kapes? A za co? Za to, jak je ten podnik totálně neschopný?

Nejsou schopní mít aktuální informace o pobočkách na stránkách? Jsou vůbec ty pobočky potřeba? Nezavřeme je a nenahradíme již úplně běžnými boxy na balíky jako má Zásilkovna či Alza? A schránkami na doporučené dopisy, které si podáte sami přes net a vložítě do nějaké chytré schránky? Jednou za den přijede nějaký týpek, něco vyzvedne, něco vloží a odjede, hotovo. Nikdo, nikde nemusí vysedávat.

Že někteří důchodci nemají počítač a neumí si to přes něj vyřídit? Proč není třeba na každém úřadě nějaký človíček, který by měl počítač s internetem a případným potřebným by pomohl? Jeden úředníček, který by občas odběhl od své práce, pomohl a zase se vrátil ke své práci. Pochybuji, že by takových zájemců byla hromada, že by nemohl dělat nic jiného. Vždyť jde přes internet v současnosti skoro všechno a mnoho i starších lidí už není počítačově negramotných.

Ať peníze, které se nesmyslně strkají do nepotřebných poboček pošt, zainvestují do pořádného doručování, které bude opravdu fungovat jak má, když už to stojí neskutečné prachy.

A nebo ještě lépe, ať se někdo z konkurence vrhne do vod zasílání obyčejných psaní, stejně rozváží balíky, tak proč by nemohli pracovat i s psaními.

Nefunkční, předražená Česká pošta ať se jde už bodnout.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz