Článek

1000022933
Bolt Taxi (dříve známý jako Taxify) se prezentuje jako pohodlná a spolehlivá služba pro cestující a řidiče. Za atraktivními sliby se však skrývá mnoho problémů, které společnost neřeší. Jedním z těchto problémů je přístup společnosti k řidičům, zejména v České republice.
Můj Příběh
Pracuji jako řidič Bolt Taxi v Praze a mám firemní automobil s nálepkou společnosti. Podle podmínek dostávám bonus každý týden za splnění určitého plánu a poskytnutí fotografie automobilu s nálepkou prostřednictvím aplikace Bolt. Poslední zkušenost mě však přiměla pochybovat o poctivosti společnosti.
Při kontrole nálepek jsem splnil všechny podmínky: udělal jsem fotografii automobilu, nahrál ji do aplikace a dostal potvrzení, že fotografie prošla kontrolou. Ale následující týden bonus nebyl připsán. Po kontaktování zákaznické podpory mi bylo řečeno, že na fotografii je logo konkurenční firmy. To je absolutní lež a fotografii jsem zaslal znovu s žádostí o uvedení, kde přesně je logo. Odpovědi jsem se nedočkal.
Po kontaktování hlavní kanceláře Bolt v Estonsku s úplným popisem situace a screenshoty komunikace jsem dostal standardní odpověď, že nemohou ovlivnit jednání české podpory. Taková situace podrývá důvěru ke společnosti a ukazuje, jak snadno Bolt uhýbá od svých povinností.
Problémy s Navigací
Kromě toho Bolt klame nejen řidiče, ale i cestující, používáním nekvalitní navigace ve své aplikaci. Navigace Bolt není napojena na žádný normální navigační systém, ať už Google Maps nebo Waze. To vede k tomu, že aplikace nezohledňuje provoz a dopravní předpisy, často navrhuje trasy, které porušují pravidla silničního provozu a ohrožují bezpečnost cestujících a řidičů.
V 80 % případů navigace Bolt ukazuje čas jízdy, který je 2, 3 a někdy i 4krát kratší než skutečný. Důvod je jednoduchý: Bolt platí řidičům za minutu jízdy určitou částku a aby ušetřil, zkracuje čas jízdy. Pro srovnání, integrovaná navigace Uber se shoduje s reálnou na 99 %. Zajímavé je, že tarify Uber jsou levnější než u Bolt, ale nakonec jízda s Uber přinese řidiči o 30 % více peněz než s Bolt.
Příklady Dalších Negativních Recenzí
Můj případ zdaleka není jediný. Na Redditu a dalších platformách si řidiči a cestující pravidelně stěžují na nesprávné účtování, špatnou kvalitu navigace a strašnou práci zákaznické podpory Bolt. Například řidiči z Londýna hlásí případy, kdy cesta, původně oceněná na 40 liber, stála 159 liber, přičemž zákaznická podpora Bolt na stížnosti nereagovala [[❞]](https://www.reddit.com/r/london/comments/c8odub/word_of_warning_about_bolt_taxi_app/).
Jiný uživatel si stěžuje na to, že podpora Bolt nijak nereaguje na žádosti, a to ani po opakovaných pokusech o kontaktování [[❞]](https://www.reddit.com/r/london/comments/c8odub/word_of_warning_about_bolt_taxi_app/). Podobné situace zdůrazňují systematický problém ve fungování společnosti, kde zákazníci zůstávají bez pomoci a podpory.
Závěr
Bolt Taxi nadále klame své řidiče a cestující, používá nečestné metody a ignoruje stížnosti. Můj příběh, stejně jako příběhy mnoha dalších řidičů, zdůrazňuje potřebu změny přístupu společnosti ke svým zaměstnancům a klientům. Pouze transparentnost a poctivost pomohou Bolt udržet si reputaci a důvěru těch, kteří denně využívají jejich služeb.
Pokud máte podobné příběhy, nemlčte. Sdílejte je, aby ostatní řidiči a cestující věděli o skutečných problémech, se kterými se mohou při používání Bolt Taxi setkat.