Článek
Nevyužitý potenciál
Na TikToku uživatelé tráví spoustu svého volného času, a to i díky promyšlenému algoritmu, který připoutá uživatele k obrazovce svého zařízení i na několik desítek minut denně. Na rozdíl od platforem, jako je například Instagram nebo Pinterest, TikTok pracuje pouze s formátem krátkých videí. Proto je tedy důležité umět zaujmout poutavým obsahem nejlépe do 2 vteřin od spuštění.
Tato platforma se zdá být poměrně nevyužívanou záležitostí v oblasti komerčního využití. Tento fakt ovšem otevírá dveře firmám, které se nebojí využívat nových možností, jak se přiblížit k cílové skupině. Jen v České republice využívá tuto aplikaci až 2 000 000 uživatelů, kde nejpočetněji je zastoupena generace Z (60 %).
TikTok je ideální platformou, jak propagovat a sdílet hodnoty značky, zábavnou a nenásilnou formou, mezi jeho uživateli, ale i potenciálními zákazníky. Konzistentní vytváření zajímavých videí podporuje organické zobrazování uživatelům, podle jejich zájmů.
Pro propagaci je také možné využít influencerů působících na této platformě. V tomto případě se může engagement u organických videí dostat až na 15 %.
Pokud se rozhodnete pro reklamu na této platformě, lze ji zprostředkovat dvojím způsobem: aukčně a rezervačně. Jestliže se rozhodnete pro rezervační nákup reklamy, doporučujeme využít služeb agentury zabývající se reklamními kampaněmi pro tuto platformu nebo využít služeb přímo platformy TikToku.
Výhody a nevýhody propagace
Za hlavní výhody inzerování na TikToku, lze považovat poměrně levný traffic i zajímavý počet konverzí v poměru s vynaloženými náklady. Dalším benefitem je jeden z největších engagement rate v porovnání s jinými aplikacemi, jako je například Instagram nebo Facebook. Za výhodu lze také považovat remarketingový kód, který dokáže zobrazovat reklamu relevantním uživatelům.
Pokud se podíváme na nevýhody této platformy, vidět je lze u nabízených funkcí, které nejsou tak propracované jako u konkurenčních platforem, například Instagram nebo Facebook. Avšak v tomto případě je jen otázkou času, kdy i v tomto doběhne TikTok své konkurenty. V současné době je také možné cílení pouze na celou oblast České republiky, což se jeví jako nevýhoda primárně pro malé firmy, které se soustředí na menší územní části.
Závěrem
Ačkoli aplikace TikTok vznikla již před několika lety, stále je v komerční komunikaci poměrně nevyužívaným nástrojem, který však v sobě skrývá nevyužitý potenciál. Tato platforma nabízí řadu zajímavých nástrojů na propagaci, ať už samotné značky, služby či produktu.

Proč by měla být vaše firma vidět na TikToku?
Pokud vás tato platforma zaujala, ale nevíte jak začít, neváhejte a obraťte se na naši reklamní agenturu Arrow Marketing, kde vám rádi pomůžeme se správným nastavením vašich požadovaných cílů.