Článek
Poprvé totiž do mapy evropské železnice vstupuje Koralmská dráha, která se právě označuje jako monstrózní projekt století, který spojí Štýrsko s Korutany rychlostí, na jakou jsme u nás zvyklí spíše ze závodních okruhů než ze železnice. A co je na tom nejlepší? Čeští cestující to budou mít mnohem jednodušší – do Korutan se dostanou z Prahy rovnou, bez otravného přestupování.
Nejrychlejší české soupravy na rakouské superdráze
České dráhy nasadí na novou trasu své ComfortJety, a ty budou – alespoň do jara – kralovat rychlostní tabulce ve všech směrech. Konečně totiž došlo k tomu, na co se léta čekalo – po novém úseku to bude svištět až 230 kilometrů v hodině, což je na české poměry něco jako přejít z trabanta do rakety. No opravdu. Své prvenství si však tahle souprava neužije dlouho. Až na jaře převezmou pomyslné žezlo jednotky Stadler SMILE od dopravce Westbahn, dostaneme se totiž až na maximum trati: tedy celých 250 km/h.
Tři spoje denně a žádné zdržovačky
Ale zpátky k naší cestě do Korutan. Z Prahy vyrazíte hned třikrát denně – v 6:37, 10:36 a 14:37. Cesta do Villachu, tedy kousek od Itálie i Slovinska, zabere necelých osm hodin, a to v plném pohodlí. Mimochodem, spoj v 10:36 má start v pražských Holešovicích proto, že vlak jede už z německé Elsterwerdy. Ale je to jen dočasné. Němci totiž aktuálně provádějí na trase Drážďany–Berlín rozsáhlé změny a úpravy, takže se dočasně mění začátek i konec linky. A až dělníci zahodí helmy a sbíječky, pojede vlak zase klasicky z Berlína.
Zpět z Villachu pak budete moci zpět do ČR vyrazit v 5:33, 11:33 a 15:33. A nejlevnější lístek vyjde jen na 810 korun. Na to, že se svezete pod Alpami nejdelším rakouským tunelem, je to skoro výlet za hubičku. Takže pokud jste se někdy chtěli podívat do Itálie nebo si jednoduše užít ty nejlepší novinky jako první, máte k tomu teď opravdu jedinečnou příležitost.
Vydali byste se do Korutan vlakem přes nový tunel, nebo dáváte přednost klasickému cestování autem a dálnicím vrchem přes Alpy?
Zdroj: Autorský text, Railwaypro, Infrastruktur





