Článek
Hlavním záměrem akcí bylo seznámit děti s principy animace a umožnit jim vytvořit své vlastní krátké animace. Každá skupina pracovala s vlastním mobilem, kde jedno dítě zastávalo roli kameramana a druhé animátora. To umožnilo dětem nejenom lépe pochopit proces animace, ale také si vyzkoušet různé role v týmu. Žáci vše zvládli s přehledem a výsledkem bylo hned několik animovaných snímků.
„Oba termíny workshopů zahrnuly dvě 45minutová sezení s 16 žáky, během kterých se děti věnovaly světu animace. Krátce jsme si řekli něco z teorie, a především se vrhli na praxi, kterou děti zvládly opravdu bravurně,“ říká lektor workshopů Jan Halász, který je také ředitelem festivalu Bílovecký amatérský film, pod jehož záštitou workshopy proběhly.
Workshopy zahrnovaly dva hlavní typy animace. Prvním byla plošková animace, kde si děti vymyslely krátký příběh na téma rybičky a žraloka, který následně zanimovaly na dobu 3 vteřin. Druhým typem byla animace postaviček, kde děti vytvářely krátké příběhy s postavičkami, které si samy přinesly – ať už šlo o lego postavičky, auta nebo panenky.
„Výsledky byly ohromující. Děti prezentovaly různorodé animace, včetně tanečního vystoupení, rozpadu robota po snězení kečupu, nebezpečné autonehody, nebo zábavy při hraní hry na schovávanou. Žáci byli opravdu velmi kreativní a principy pochopili nesmírně rychle. Bylo skvělé sledovat, jak se baví a vytvářejí vlastní příběhy pomocí mobilů,“ říká Jan Halász s tím, že workshopy skvěle propojily zábavu se vzděláváním, kreativitou a rozvojem technických dovedností.