Hlavní obsah
Rodina a děti

Matka si přivlastnila mého syna. Nedovolí mi ho nakrmit ani pochovat. Já musím mlčet, říká Jana (27)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Ilustrační foto

Když jsem se seznámila se svým přítelem, myslela jsem si, že je to láska, která nikdy neskončí. Opak se stal ale pravdou, jakmile jsem příteli oznámila, že jsem těhotná, vzal nohy na ramena a moje matka začala konat. Já se nezmohla na slovo.

Článek

Když jsem zjistila, že jsem těhotná, tak jsem si myslela, že mám vedle sebe člověka, se kterým budu moci sdílet všechny radosti i strasti rodičovství. Můj přítel a já jsme plánovali naši společnou budoucnost, představovali jsme si, jak budeme vychovávat naše dítě a sdílet všechny ty kouzelné okamžiky, které přináší rodičovství. Ale jak se mé těhotenské bříško začalo zvětšovat, jeho zájem a podpora postupně mizela. To jsem ještě netušila, co se stane, že jednoho dne úplně zmizí z mého života.

Najednou jsem byla sama, srdce plné strachu a těhotenství, které už nebylo jen o radostném očekávání, ale především o strachu a velkém pocitu nejistoty. Navíc jsem byla bez finančních prostředků a s malým dítětem na cestě jsem se ocitla v situaci, kdy jsem musela požádat o pomoc svoji matku. A to se mi opravdu nechtělo, jen jsem neměla na výběr.

Matka si přivlastnila mého syna

Byla to pro mě těžká volba, protože naše vztahy nikdy nebyly jednoduché. Moje matka byla vždycky dominantní a rázná žena, která měla své názory na vše. Já jsem se snažila najít svou vlastní cestu mimo její stín a hned v osmnácti letech jsem se odstěhovala z domova. Přesto jsem vděčně přijala její nabídku bydlet u ní, protože jiná možnost neexistovala. Nechtěla po mě žádný nájem ani finanční podporu a toho jsem si nesmírně vážila. Když se narodil můj syn Honzík, začátek našeho nového vztahu byl plný radosti a naprostého štěstí. Moje matka byla hned od začátku zapojená do výchovy, což jsem původně považovala za velkou pomoc a výhodu. Dala mi cenné rady a já jsem měla pocit, že se konečně naše vztahy zlepšily. Brzy však začala přebírat všechnu péči o mé dítě. Nedokázala přijmout, že i když jsem mladá a bez zkušeností, chci být tím, kdo se rozhoduje, jak se o Honzíčka starat.

Nedovolí mi ho nakrmit ani pochovat

Každé mé rozhodnutí bylo pod drobnohledem, často mou matkou zpochybňováno a ihned zkritizováno. Začalo to být nepříjemné, protože mi moje matka nedovolila dělat základní věci, jako je přebalování nebo krmení mého vlastního syna. A když se Jeník rozplakal, byla vždy ta první, která ho utěšovala. Já jsem stála stranou, a dokonce jsem ze stresu přestala i kojit. Noční klid neexistoval, její televize nebo rádio hrálo nahlas i v pozdních hodinách a když jsem se ozvala, že Honzík nemůže spát, odvětila mi, že tak to u nás bylo vždy a bude i nadále.

Já musím mlčet

Když jsem oslovila sousedy ve snaze najít podporu, zjistila jsem, že si stěžuje na hlučné rádio a televizi mé matky skoro celý dům. Postupem času jsem si uvědomila, že tato situace společného bydlení je pro mě za všech okolností nevýhodná. Moje matka je v mém životě nepřekonatelnou překážkou a já potřebuji prostor, abych mohla být tou nejlepší matkou, jakou chci být. Proto jsem se rozhodla, že musím najít způsob, jak získat finanční nezávislost a vytvořit si útulný domov jen pro sebe a malého Honzíka. Nakonec mi pomohla kamarádka a já jsem dnes maminkou, kterou chci být. Svou mámu jsem navždy odstřihla ze svého života a pokud se s ní Jeník bude chtít někdy setkat, tak až poté, co mu bude osmnáct let. Do té doby nechci, aby tuto osobu měl zapsanou ve svém životě jako vlastní babičku.

Zdroje: zkušenost mladé maminky

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz