Hlavní obsah

Moje matka se zbláznila: V 75 letech si nechala udělat tetování na ruku a chce i další na krk

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Betynka generováno pomocí Copilot

Nikdy není pozdě na nový začátek. Moje 75 letá matka to dokázala způsobem, který mě naprosto ohromil. Vždycky jsem si myslel, že znám svou matku jako své boty, ale to je fakt omyl. Neznám ji vůbec a stále mě šokuje.

Článek

Byla to ta klasická babička. Pekla buchty, pletla svetry a krmila holuby v parku. Ale pak přišel ten den, kdy mě zavolala s nadšením v hlase: „Synku, mám pro tebe překvapení!“ Netušil jsem, že to překvapení otřese mými představami o stáří a o tom, co je normální pro ženu v jejím věku.

Moje matka se doslova zbláznila

Když jsem vešel do jejího bytu, maminka měla na sobě slušivé šaty bez rukávů, a první, co mě praštilo do očí, byl barevný motýl na její paži. Proboha mami, co to máš? To si snad děláš legraci, vyhrkl jsem překvapeně. Nejdřív jsem si myslel, že si hraje s nějakými tetováním pro děti. Ale ne, tohle bylo skutečné tetování. Ty fakt nejsi normální. Maminka ale byla v klidu a jen se na mě usmívala. Moje 75letá matka si nechala vytetovat nádherného motýla na předloktí. Smála se mému údivu a vysvětlovala mi, jak dlouho o tom snila. „Víš, synku, celý život jsem dělala to, co se ode mě očekávalo. Teď je čas žít pro sebe,“ řekla s jiskrou v oku. A to nebylo všechno. S nadšením mi sdělila, že už plánuje další tetování a chce si udělat něco velkého i na krk.

Chce si udělat tetování na krk

Tentokrát to má být citát, který ji celý život inspiroval. Vyprávěla mi o tom, jak si splní svůj velký životní sen. Pravda trochu bláznivý, ale co na tom, každý prý má nějaký sen. Někdo touží chytit štiku, někdo obejít republiku nebo skočit s padákem. Radost, kterou mu to přinese nelze přepočítat na peníze. Musel jsem uznat, že můj život je o něco chudší než babiččin, všechny své životní sny a touhy jsem postupně pohřbil a umlčel. Trochu si říkám, že bych to měl ještě přehodnotit, přece jen na to pár let mám. Nemůžu říct, že mi matčino tetování už nevadí, a že jsem se smířil s tím, že na jejím těle přibude další. Troufám si ale říct, že podobně bláznivou a bláznivě milující mamku, jako mám já, nemá skoro nikdo. A to nevím, zda mám být pyšný a nebo se spíš stydět.

Zdroje: Autorský text a vlastní zážitek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz