Článek
Na začátku srpna jsme podnikli rodinnou dovolenou do Itálie. Plán byl jednoznačný, užít si konec letních prázdnin a dopřát dětem trochu moře. Přes 4 roky jsme nikde nebyli, tak jsme si to chtěli užít ve velkém. Většinou cestujeme tak říkajíc na vlastní pěst, což jsme udělali i nyní. Pobyt v hotelu se snídaní nás vyšel na 20 000 Kč pro 4 lidi. Letenky přes nízkonákladové společnosti také nebyly drahé, a tak jsme měli radost, jak se nám dovolená začíná pěkně rýsovat.
Vše probíhalo v poklidu
Strávili jsme několik dní v centru Benátek, kde jsme se projeli gondolou po nejvyhlášenějším kanálu Grande. Byl to pro nás neskutečný zážitek, plavba byla příjemná, svítilo sluníčko a nic nám nechybělo. Vidět rozzářené oči našich dětí bylo opravdu k nezaplacení. Po několika denním pobytu v centru a malých výletech po okolí se náš pobyt chýlil ke konci. Všem nám to bylo líto, a tak jsme se rozhodli zajít do nejmenované restaurace přímo s výhledem na samotný benátský kanál. Dovolenou jsme chtěli završit opravdu velkolepě a užít si to se vším všudy. To jsme však nečekali, že na nás čeká pořádné drama.
Restaurace nás málem zruinovala
Objednali jsme si předkrm, hlavní chod a dezert. Nic neobvyklého a zároveň nic honosného. Prostě klasická večeře pro čtyřčlennou rodinu, kterou si chcete užít. Pro děti jsme zvolili nealko nápoje a dali jsme si kávu. Šok přišel, když došlo na placení účtu. Za obyčejnou pizzu Margaritu po nás chtěli 36 000 korun. Za předkrm, což bylo hovězí carpaccio, nám byla účtována částka 114 000 korun. Za colu pro čtyři lidi jsme měli na účtu částku 38 400. Dohromady nám byla předložena účtenka ve výši 440 088. Z toho cena za obsluhu a servis byla jen 40 008 korun. Manžel to zjistil až ve chvíli, kdy mu karta takovou platbu zamítla. A začalo dlouhé dohadování. Samozřejmě, že s ceníkem tato účtenka vůbec nebyla v souladu a ceny absolutně neodpovídaly nabídce.
Musel přijet majitel restaurace
Číšník si však celou dobu trval na svém, že ceny jsou takto v pořádku, protože mu to tak vygeneroval počítač. To se nám ale nelíbilo a manžel si nechal zavolat majitele podniku. Ten po dvou hodinách přijel a když se na účet podíval, od srdce se zasmál. Začal se nám pěkně po italsku omlouvat, že číšník měl špatně nastaven přepočet a vše se mu účtovalo pro několik osob najednou. Samozřejmě vše dal nakonec do pořádku, ale ty nervy, které tomu předcházely, byly opravdu neskutečné. Nakonec jsme dostali poukaz pro 4 lidi, který má platnost do konce příštího roku. Je v částce 20 000 korun, za které se zde můžete dosyta naobědvat i navečeřet. A co z našeho příběhu plyne? Dejte si pozor, pro kolik osob vám vlastně vaší útratu budou počítat, my jich tam měli snad za celou restauraci dohromady.
Zdroj: Autorský text, cestovatelský zážitek