Hlavní obsah

Voyo končí a odnesou to zákazníci. Chytrou fintou z nás dostanou zase více peněz

Foto: Freepik

Sedím u počítače a nemůžu se zbavit pocitu, že nás zase někdo bere na hůl.

Článek

Včera oznámili, že Voyo a O2 TV končí. Místo nich přichází nová služba Oneplay. A já, věrná předplatitelka Voya, mám najednou platit víc. Za co? Za stejný obsah v novém kabátě.

Od 10. března 2025 zmizí Voyo i O2 TV a nahradí je Oneplay. Zní to hezky, ne? „One“ - jedno místo pro všechno. Jenže za tím „one“ se schovává jedno velké zdražení. Voyo aktuálně stojí 159 korun měsíčně. Základní tarif nového Oneplay? 199 korun. To je o 40 korun víc každý měsíc. Za rok to dělá 480 korun navíc. Možná si říkáte, že to není moc. Ale princip je důležitý. Zdražují nám službu, aniž by přidali odpovídající hodnotu.

Generální ředitel TV Nova Daniel Grunt to vysvětluje slovy: „Vytváříme tím novou kategorii na mediálním trhu. Chceme vytvořit jedno místo a jednu aplikaci, která všem domácnostem poskytne jeden obsah.“ Hezká slova. Marketingová slova. Ale co to znamená pro mě jako uživatele? Že budu platit víc za to, co už mám.

Samozřejmě, nabídnou nám více kanálů. Základní balíček „Komfort“ za 199 korun má obsahovat 55 televizních stanic. Ale ruku na srdce - kolik z nich skutečně sledujete? Já osobně si Voyo předplácím kvůli jejich originální tvorbě. Kvůli seriálům jako Král Šumavy nebo Metoda Markovič. Ne kvůli desítkám televizních kanálů, které nikdy nezapnu.

A to jsme teprve u základního balíčku. Pokud chcete víc, připravte si peněženku. Balíček „Extra Zábava“ se 100 kanály vás vyjde na 399 korun měsíčně. „Extra Sport“ s 99 kanály na 599 korun. A „Maximum“ s více než 140 kanály? Neuvěřitelných 799 korun měsíčně. To už je skoro jako hypotéka!

Přitom O2 TV v základní verzi „Modrá“ s 36 kanály byla součástí internetových tarifů. A vyšší verze „Bronzová“ se 75 kanály stála 399 korun. Teď za stejnou cenu dostanete balíček „Extra Zábava“ se 100 kanály. Na první pohled to vypadá jako dobrý obchod - o 25 kanálů víc za stejnou cenu. Ale opět - kolik z těch kanálů skutečně využijete?

Co mě ale nejvíc štve, je ten způsob, jakým to udělali. Žádné předchozí varování. Žádná možnost vyjádřit se. Prostě oznámení: „Od 10. března migrujeme všechny uživatele Voya na novou platformu.“ A hotovo. Berte, nebo nechte být.

Přitom už na Slovensku Voyo zdražilo. V přepočtu tam teď stojí 200 korun měsíčně. A vedení slibovalo, že s vyšší cenou přijde i lepší kvalita. Jenže podle hodnocení uživatelů na Kinoboxu má Voyo průměrné filmové hodnocení 70 % a seriály dokonce jen 63 %. To není zrovna oslnivé, že?

Chápu, že provozovat streamovací službu stojí peníze. Chápu, že originální tvorba není levná. Ale proč to musí odnést zákazník? Proč nemůže PPF, která vlastní jak Novu, tak O2, investovat do zlepšení služby bez zdražování? Vždyť jen v roce 2024 Netflix získal 19 milionů nových předplatitelů. Trh roste. Lidé jsou ochotní platit za kvalitní obsah. Ale musí to být skutečně kvalitní obsah.

A to je další věc. Oneplay slibuje, že nabídne to nejlepší z obou světů - originální tvorbu Voya a sportovní přenosy O2 TV. Ale co když mě sport nezajímá? Co když chci jen sledovat filmy a seriály? Proč musím platit za balíček, který obsahuje věci, které nikdy nevyužiju?

Navíc, když se podíváme na konkurenci, Netflix sice také zdražil, ale zatím jen v USA. Disney+ a Max drží své ceny. Amazon Prime Video je stále nejlevnější streamovací službou na trhu. Proč tedy Oneplay jde proti trendu a zdražuje hned na startu?

Odpověď je jednoduchá - protože můžou. Protože vědí, že mnoho uživatelů zůstane, i když budou muset platit víc. Protože jsme zvyklí na jejich obsah, na jejich rozhraní, na jejich způsob fungování. A změna je vždycky těžká.

Ale možná je čas na změnu. Možná je čas říct „ne“. Možná je čas ukázat velkým korporacím, že nemůžou donekonečna zvyšovat ceny bez přidané hodnoty. Že my, zákazníci, máme také hlas.

Já osobně zvažuju, že své předplatné Voya - pardon, Oneplay - zruším. Ne proto, že bych si nemohla dovolit platit o 40 korun víc měsíčně. Ale proto, že nesouhlasím s tím, jak se k nám chovají. Jako k dojným krávám, ne jako k váženým zákazníkům.

A nejsem sama. Na sociálních sítích se to hemží rozhořčenými komentáři. Lidé jsou naštvaní. Cítí se podvedení. A mají pravdu. Toto není způsob, jak se chovat k lidem, kteří vám věrně platí měsíc co měsíc.

Samozřejmě, Oneplay má i své světlé stránky. Rozšíří se seznam zařízení, na kterých bude možné službu sledovat. K zařízením s iOS, Android a chytrým televizím nově přibude Apple TV či Google Chromecast. To je fajn. Ale stojí to za to zdražení? Nemyslím si.

A co teprve uživatelé O2 TV? Ti si budou muset vybrat, jaké předplatné chtějí využívat. A podle toho budou platit. Už žádná O2 TV Modrá jako součást internetového tarifu. Teď buď 199 korun za základní balíček, nebo nic.

Je to smutný trend. Streamovací služby vznikly jako alternativa k drahým kabelovým televizím. Slibovaly svobodu volby, nižší ceny, žádné reklamy. A teď? Teď se z nich stávají ty samé drahé kabelové televize, jen v digitální podobě.

Netflix, Disney+, Max, Amazon Prime Video, a teď Oneplay. Kolik předplatných má člověk mít? Kolik peněz má měsíčně utratit za sledování filmů a seriálů? Kde je ta hranice? Možná je čas se zamyslet nad tím, co skutečně potřebujeme. Možná je čas říct „dost“. Možná je čas ukázat velkým korporacím, že nemůžou donekonečna zvyšovat ceny bez přidané hodnoty.

Nebo možná jen brblám. Možná Oneplay skutečně přinese revoluci na českém streamovacím trhu. Možná těch 40 korun navíc bude stát za to. Možná budu za měsíc psát nadšený článek o tom, jak skvělá ta nová služba je. Ale teď, v tuto chvíli, jsem zklamaná. Zklamaná z toho, jak se velké firmy chovají ke svým zákazníkům. Zklamaná z toho, že zase musíme platit víc za stejné služby. Zklamaná z toho, že nás nikdo nebere vážně.

A tak končím tam, kde jsem začala. Sedím u počítače a nemůžu se zbavit pocitu, že nás zase někdo bere na hůl. Ale tentokrát to nenechám jen tak. Tentokrát se ozvu. Tentokrát řeknu své „ne“. Protože někdy je to jediný způsob, jak něco změnit. Někdy musíme ukázat, že máme svou cenu. Že si vážíme svých peněz. Že nejsme jen čísla v tabulce zisků a ztrát. Jsme lidé. Zákazníci. A máme právo na respekt. Na férové jednání. Na služby, které stojí za to, co za ně platíme.

A pokud nám to Oneplay neposkytne, najdeme si jinou službu, která ano. Protože možností je dnes víc než dost. A konkurence je zdravá. Možná by si to měli v PPF uvědomit, než bude pozdě.

Zdroje: Autorský text, Facebook, TV Nova

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz