Hlavní obsah
Cestování

Vall de Núria, tak já teda valím za sněhem do východních Pyrenejí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Břetislav Mazoch

Pohled do údolí Vall de Núria při cestě do sedla Coll de Nou Creus (2796 m). Tam někde dole je konečná stanice zubačky, kde jsem začal můj výstup.

Rychlý nedělní výpad do údolí Vall de Núria v Pyrenejích, region Ripollès. Tento únorový den byl sice skoro bez sněhu, ale za to s kvalitním azurem. Z Barcelony lehce dostupné vlakem přibližně 2,5 hodiny jízdy. (hory Španělska 01, datum 05-02-2023)

Článek

A je to. Tak jsem ve Španělsku.

...

V zemi slunce, moře, fiest a siest.

Jak dlouho se zdržím? Kdo ví. Co je ale jasné - budu chodit do hor!

Proto zakládám tenhle deník. Záznamník výprav. Zápisník horských dobrodružství. Lapač vzpomínek mých putování do kopců nízkých i vysokých, ale hlavně těch španělských.

...

Třeba se dozvíš, že ve Španělsku jsou opravdu krásné hory.

Třeba se aspoň takto se mnou na ně vydáš.

A třeba tady objevíš novou inspiraci.

...

Tak teda výprava první…

Jak jsem se tam dostal?

  • Barcelona >>> Ribes de Freser (vlakem cca 2,5h)
  • Ribes de Freser >>> Núria (zubačkou cca 30min)

Kudy jsem běžel?

  • Núria >>> Coll de Nou Creus (2796 m) >>> Coll de Carançà (2724 m) >>> Refugi de Coma de Vaca (2000 m) >>> Queralbs
  • https://mapy.cz/s/fodonupeho (délka 18,3 km | převýšení 952 m)

Koukni na video

Zápisky z výpravy

☀ 1. Původně jsem chtěl jet omrknout terén na skialpech, ale skončil jsem nakonec u běhu. Nedávná sněhová nadílka na této straně Pyrenejí moc nevydržela, ale prý má přijít brzo další sněžení tak jsem zvědav.

🎿 2. Na startu té trasy je lyžařské středisko Vall de Núria, můžeš kouknout jak to tam vypadá přes webové kamery https://www.valldenuria.cat/en/webcams/

🍺 3. Stěžejní motivací výpravy mělo být pivko, café con leche a teplé jídlo na chatě Refugi de Coma de Vaca (2000 m) https://www.comadevaca.cat/ Když jsem tam ale přiběhl tak se mi zmrazil úsměv na tváři… Chata je v zimě zavřená, takže dobré vědět do příště.

👉 4. Za zastavení stojí taky moc pěkná vesnice Queralbs, ve které je i zastávka zubačky. Já se tam při téhle výpravě nezdržel, ale už jsem tam jednou byl a můžu doporučit. https://dreamplanexperience.com/17-photos-to-inspire-you-to-visit-queralbs-spain

⌚ 5. Byla to dlouhá neděle. Ráno jsem vstával v 6h a domů jsem se vrátil okolo 20h. Cesta na místo byla paráda v poloprázdném vlaku, zpátky už vlak praskal ve švech lidmi vracejícími se z hor do Barcelony.

Foto: Břetislav Mazoch

Pohled ze sedla Coll de Nou Creus (2796 m) ve směru do Francie.

Foto: Břetislav Mazoch

Krásný hřeben skoro už třítisícových vrcholů, ze kterého jsem potom sbíhal do pravé strany na chatu Refugi de Coma de Vaca (2000 m). Klesání bylo celkem prudké, v suťoviskovém terénu, ale krátké. Musím se přiznat, že jsem měl trochu strach, ať se mi nepodvrtne noha. Moc se mi do toho seběhu nechtělo, ale zároveň mě hnala představa, jak si na chatě dávám vychlazené pivo…

Foto: Břetislav Mazoch

Po cestě jsem nebyl sám. Stádo kamzíku hlídalo moje kroky a vítalo mě v údolí. Kromě kamzíku jsem narazil ještě i na pár dalších horalů.

Foto: Břetislav Mazoch

Refugi de Coma de Vaca (2000 m). Při cestě k ní jsem bohužel někde v těchto místech zjistil od jiných horalů, že je přes zimu zavřená. Z toho jsem nadšený nebyl, protože moje zásoby pití a svačiny se vytrácely a já se fakt hodně hodně hodně těšil na to až si dám pivo a třeba i nějakou teplou polévku. Nedalo se svítit - musel jsem zatnout zuby, vyhrabat z baťohu poslední energy tyčinku a pustit se do klesání údolím…

Foto: Břetislav Mazoch
Foto: Břetislav Mazoch

Poslední část trasy už byla jenom a pořád o sestupu. Čekalo mě zhruba 8,5 km do vesničky Queralbs, kde je stanice zubačky. Útěchou bylo, že údolí kterým jsem klesal nabízelo krásné pohledy na skalnaté kopce a útvary. Zároveň jsem začal potkávat více turistů, což mi přidalo na klidu.

Foto: Břetislav Mazoch

„Zubačka“ startuje v horském městečku Ribes de Freser a konečnou stanici má v horském středisku Vall de Núria.

Foto: Břetislav Mazoch

A takhle Vall de Núria vypadá, když je zasypaná sněhem. Tohle jsou fotky prospektů , které jsem si vyfotil při čekání na zubačku. Určitě tam nejsem naposled. Vall de Núria je lehce dostupná vlakem a ty kopce jsou moc pěkné.

Foto: Břetislav Mazoch

Porovnání Vall de Núria v zimě a na jaře. Opět fotografie jednoho reklamního prospektu, který láká turisty k navštívení téhle oblasti.

Kdo jsem?

Horal z Beskyd, který se vydal žít a objevovat Španělsko. Jezdí do hor, běhá po nich, skialpuje a poznává kouty této země. Píšu pro moje milované rodiče, rodinu a kamarády, a rád přivítám ve čtení i tebe.

👉 Klikni na „Líbí se“ jestli se ti foto report líbí. Klikni na „Sledovat“ a přihlas se k odběru mých dalších výprav.

📸 Hory Španělska na Seznamu (foto reporty) https://tinyurl.com/horyspanelska

🎬 Hory Španělska na Youtube (videa) https://www.youtube.com/@horyspanelska

K tomu všemu mám taky anglický web MyAmazingPrague - Inspiration for Walks & Hikes in Prague, ale o tom budu psát možná někdy jindy: https://myamazingprague.com/

Foto: Břetislav Mazoch

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz