Hlavní obsah
Finance

2 e-commerce akcie, které je třeba sledovat v červenci

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Zdroj: Shutterstock

Jakmile se odvětví elektronického obchodování dostane z pandemie, mohly by tyto akcie zaznamenat výrazný přínos

Článek

Akcie elektronických obchodů se staly jedněmi z miláčků pandemie v letech 2020 a 2021. Uzavírky přinutily spotřebitele obrátit se na online možnosti, protože obavy související se zdravím a zavíráním obchodů omezily nákupy v obchodech. Stejně tak tyto akcie utrpěly v roce 2022, kdy se spotřebitelé vrátili k většině svých offline nákupních zvyklostí.

Rok 2023 se tak pro odvětví elektronického obchodování stal klíčovým. Podaří se těmto společnostem obnovit předpandemické tempo růstu, nebo měnící se technologie trvale změní jejich podnikatelské záměry? Investoři mohou tyto informace získat, až společnosti Amazon (AMZN) a Pinterest (PINS) zveřejní své hospodářské výsledky později v červenci.

Společnost Amazon začala svou existenci jako průkopník elektronického obchodu. Dnes tvoří většinu příjmů společnosti, a protože většina zákazníků a investorů o něm takto uvažuje, zůstává tento segment klíčovou součástí image Amazonu.

Segment Amazon Web Services (AWS) nicméně již několik let generuje část nebo celý provozní příjem společnosti. Díky AWS se Amazon stal také hráčem v oblasti umělé inteligence (AI). Jako cloudová společnost hraje AWS zásadní roli v podpoře AI.

Někteří lídři technologického průmyslu, jako například Bill Gates, však ukázali, jak může umělá inteligence pomoci zákazníkům obejít elektronické obchody a snížit potřebu digitální reklamy. Někteří investoři si proto kladou otázku, zda tato technologie akciím Amazonu pomůže, nebo uškodí.

Z těchto důvodů by investoři měli společnost Amazon pozorně sledovat. V posledních několika čtvrtletích se růst společnosti Amazon zpomalil, zejména v oblasti elektronického obchodování, a investoři budou sledovat, zda se její segmenty elektronického obchodování mohou vrátit k ziskovosti.

Kromě toho se web elektronického obchodu Amazon stal významnějším hráčem v odvětví digitální reklamy. V prvním čtvrtletí tvořily reklamy 9,5 miliardy dolarů jeho příjmů, což je o 21 % více než v předchozím roce. Vzhledem k obavám z tohoto odvětví budou investoři toto číslo pravděpodobně sledovat, aby zjistili, zda umělá inteligence neovlivnila podnikání negativně.

Investoři možná dostanou odpovědi na tuto otázku ve zprávě o výsledcích za 2. čtvrtletí. Vzhledem k tomu, že AWS je zdrojem zisku společnosti Amazon, je umělá inteligence pro společnost pravděpodobně čistě pozitivní. Nicméně pokud se odvětví elektronického obchodu a digitální reklamy podaří obejít některé obávané dopady AI, mohly by akcie dále růst.

Stejně jako v případě Amazonu se investoři Pinterestu pravděpodobně zaměří na elektronické obchodování, ale z jiných důvodů. V době, kdy se Pinterest stal poprvé populárním, byly jeho hlavním zdrojem příjmů propagované piny, což byly reklamy, které se zaměřovaly na zákazníky na základě jejich individuálních zájmů.

Pod vedením generálního ředitele Billa Readyho se Pinterest stal plnohodnotným elektronickým obchodem, který umožňuje elektronické obchodování přímo prostřednictvím svých pinů. Za tímto účelem uzavřel partnerství se společností Amazon, která bude na Pinterestu umisťovat své reklamy. To by mohlo výrazně zvýšit průměrný příjem na uživatele (ARPU), což je oblast, ve které zaostává za ostatními společnostmi z oblasti sociálních médií.

Je pravda, že se to zatím neprojevilo ve finančních výsledcích. V 1. čtvrtletí činil čtvrtletní ARPU 1,32 USD, což je méně než před rokem, kdy činil 1,33 USD. A její tržby ve výši 603 milionů dolarů za čtvrtletí vzrostly za rok pouze o 5 %.

Přesto počet aktivních uživatelů (MAU) meziročně vzrostl o 7 % na 463 milionů, což byl pokles před převzetím společnosti Ready. Také její akcie za poslední rok vzrostly o 40 %, což je známkou zvýšeného optimismu.

Navzdory tomuto vzestupu se navíc Pinterest prodává s poměrem ceny k prodejům (P/S) pouhých 7. To je podle historických standardů nízká úroveň, která by mohla ukazovat na značný potenciál růstu. Za předpokladu, že zpráva za 2. čtvrtletí ukáže další známky pokroku, mohla by posloužit jako další katalyzátor pro akcie Pinterest.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz