Hlavní obsah
Finance

2 nejlepší softwarové akcie k nákupu na dlouhou dobu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Společnosti Microsoft a Adobe jsou lídry ve svých oborech a ani jedna z nich nejeví známky zpomalení

Článek

Téměř vše, s čím v každodenním životě přicházíme do styku, využívá nějakou verzi softwaru. Je všude. Trend všudypřítomnosti technologií se pravděpodobně v dohledné době nezpomalí, a proto jsou softwarové společnosti zajímavé jako potenciální dlouhodobé investice.

Zde jsou dvě společnosti, které jsou lídry ve svých segmentech tohoto odvětví a které se zdají být skvělými akciemi k nákupu na dlouhou dobu.

Microsoft

Společnost Microsoft (MSFT) byla po dlouhá léta jedním z prvních jmen, které se každému vybavilo, když přemýšlel o softwaru. Když byly osobní počítače nové, díky operačnímu systému Windows a sadě softwaru pro produktivitu (včetně Wordu a Excelu) bylo téměř nemožné se softwarem této společnosti nepřijít do styku.

S přibývajícími lety se zvyšovala konkurence, ale Microsoft vytrval. V poslední době se společnost díky svému zaměření na cloud computing dostala zpět do čela firem, její tržní hodnota přesáhla 2,4 bilionu dolarů a stala se jednou z nejhodnotnějších společností na světě.

Segment cloud computingu společnosti Microsoft by totiž mohl být tím, co bude v nadcházejících letech hnacím motorem jejích obchodních výsledků. Ve firemní zprávě, která byla nedávno zveřejněna v rámci soudního slyšení ohledně navrhované akvizice Activision Blizzard společností Microsoft, napsal generální ředitel Satya Nadella, že společnost chce do roku 2030 dosáhnout ročních příjmů ve výši 500 miliard dolarů. To je více než dvojnásobek příjmů společnosti v roce 2022, kdy činily 204 miliard dolarů.

Nadella také předpokládal, že akcionáři budou odměněni dividendami a zpětným odkupem akcií. Tomu lze snadno uvěřit vzhledem k výsledkům Microsoftu v těchto oblastech.

Neměli byste se rozhodovat o investicích pouze na základě interního sdělení společnosti, ale toto sdělení ukazuje Nadellův optimismus ohledně potenciálu firmy. A už jen díky pozici Microsoftu jako poskytovatele cloudových služeb číslo 2 by tato prognóza mohla být věrohodná.

Další společností, jejíž sadu softwaru pravděpodobně používá téměř každý, je Adobe (ADBE). Kromě kreativních programů, jako je Photoshop a Illustrator, použil některý z produktů Adobe každý, kdo někdy otevřel soubor PDF. Společnost Adobe byla také jednou z prvních velkých softwarových společností, která přešla na model software jako služba (SaaS), kdy zákazníci platí za svůj software prostřednictvím pravidelných předplatných, nikoli jednorázových nákupů.

Posledních několik měsíců se zprávy kolem společnosti Adobe týkaly její navrhované akvizice společnosti Figma, kterou posuzují federální regulační orgány. Nedávno společnost Adobe oznámila svůj engine pro kreativní umělou inteligenci (AI) Firefly. Ten v podstatě umožňuje generativní umělé inteligenci pomáhat lidem v tvůrčím procesu v její sadě kreativního softwaru.

V poslední době se umělá inteligence objevuje v mnoha zprávách o příjmech a tiskových zprávách firem, takže investoři by měli skepticky posuzovat každé tvrzení, že se firma chystá posílit pomocí této technologie. V případě společnosti Adobe to však dává velký smysl. Například fotograf by mohl použít Photoshop k vylepšení fotografie pouhým zadáním požadovaného efektu, místo aby trávil čas prováděním těchto změn ručně. Pro profesionální tvůrce, kteří mají napjaté termíny, by takové funkce mohly být vítanou úsporou času, díky níž by se software Adobe stal pro své uživatele ještě lepším.

Obě mají slušné ocenění

Úspěšní investoři jsou zčásti úspěšní díky schopnosti identifikovat společnosti, které jsou lídry v oblastech, kde existují dlouhodobé faktory růstu. V případě společností Microsoft a Adobe existují přesvědčivé argumenty, že každá z nich zůstane důležitým hráčem ve svém oboru.

Dalším klíčem k úspěšnému investování je nákup akcií za správnou cenu. Obě tyto akcie se obchodují za přibližně stejný násobek ceny k prodejní ceně: U společnosti Microsoft je 11,8, zatímco u společnosti Adobe 12,1. Ani jeden z těchto násobků nelze považovat za levný, ale oba jsou blízko nebo pod svými tříletými průměry. Pro dlouhodobé investory by současné ocenění ani jedné ze společností nemělo být důvodem, proč se držet dál od jejich akcií.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz