Hlavní obsah
Finance

3 věci o společnosti Adobe, které chytří investoři vědí

Foto: Unsplash.com

Prvním a nejdůležitějším faktorem růstu společnosti Adobe je zapojení uživatelů.

Článek

Společnost Adobe Inc. (ADBE) se letos stala oblíbenou akcií mnoha investorů, protože tento technologický gigant využívá potenciál generativní technologie umělé inteligence (AI). Ačkoli tato technologie má slibné vyhlídky na výrazné zvýšení hodnoty platformy Adobe, s viditelnými zlepšeními v softwaru jako Photoshop a Premier Pro, může být předčasné odhadovat její přesný vliv na vyhlídky příjmů společnosti Adobe.

Vzhledem k těmto nejistotám se zkušení investoři při hodnocení budoucích výnosů akcií společnosti Adobe soustředili na tři základní ukazatele, a to zapojení uživatelů, vývoj peněžních toků a cenu akcií.

Prvním a nejdůležitějším faktorem růstu společnosti Adobe je zapojení uživatelů. Není žádným tajemstvím, že společnost Adobe nemůže efektivně zpeněžit své služby, pokud si nedokáže udržet stálý příliv nových uživatelů a udržet stávající uživatelskou základnu. Trendy prodeje jsou sice užitečné pro pochopení úrovně zapojení, ale nabízejí pouze částečný pohled.

Příkladem může být 13% nárůst tržeb společnosti Adobe v posledním čtvrtletí, který naznačuje rostoucí poptávku po cloudových službách společnosti. Známky prohlubující se angažovanosti uživatelů však sahají dále. Nedávné beta verze aplikací Photoshop a Illustrator společnosti Adobe zaznamenaly více než 3 miliony stažení a její produkt s umělou inteligencí Firefly byl během pouhých šesti měsíců od uvedení na trh použit k vytvoření více než 2 miliard obrázků. Časem by takové rostoucí využívání mělo v ideálním případě podpořit prodejní čísla.

Další v řadě klíčových ukazatelů je vývoj peněžních toků, což má pro podnik typu software jako služba (SaaS), jako je Adobe, zásadní důsledky. Vzhledem k tomu, že většina prodejů je založena na předplatném, příjmy se potvrzují v průběhu času, přestože platby jsou většinou prováděny předem, což zdůrazňuje důležitost sledování trendů peněžních toků.

Naštěstí pro společnost Adobe tyto trendy v současné době naznačují pozitivní výhled, neboť provozní cash flow zaznamenalo v posledním čtvrtletí téměř 2 miliardy dolarů, což odpovídá působivým 38 % tržeb. Dále společnost Adobe vykázala na začátku září hotovostní rezervy v hodnotě 6,6 miliardy USD. Tato zdravá hotovostní pozice poskytuje společnosti Adobe prostředky k přesunu zdrojů do růstově orientovaných podniků, jako je umělá inteligence, a také umožňuje flexibilně využít poklesu cen akcií prostřednictvím agresivního zpětného odkupu, pokud nastane vhodný okamžik.

Navzdory těmto slibným signálům by však akcie Adobe mohly být považovány za drahé. Akcie společnosti Adobe se obchodují za 14násobek ročních tržeb a 50násobek zisku, což představuje nejvyšší ocenění pro rok 2023. Pro srovnání, akcie společnosti Microsoft se obchodují na 12násobku tržeb a 34násobku zisku.

Takto vysoké ocenění by mohlo potenciálně vyvolat obavy investorů z přeplácení výjimečné softwarové společnosti, jako je Adobe. Technologický gigant může v příštích letech ospravedlnit prémii za své akcie dalším růstem tržeb, posílením tvorby hotovosti a zvýšením ziskových marží. Nehledě na to, že nenaplnění těchto vysokých očekávání by mohlo mít negativní dopad na cenu akcií, vzhledem k tomu, že Wall Street má známý odpor k nepříjemným překvapením.

Investoři s dlouhým investičním horizontem, který trvá několik let, by však mohli přehlédnout pravděpodobnou krátkodobou volatilitu ceny akcií Adobe. Pro mnoho investorů by důvody pro nákup akcií Adobe posílily, pokud by trendy prodejů i nadále stoupaly navzdory současnému setrvačnému scénáři výdajů na technologie.

Celkově lze říci, že bez ohledu na vysokou cenu nabízí společnost Adobe solidní růstové vyhlídky, které si zaslouží pozornost investorů. Je nezbytné, aby potenciální investoři pečlivě sledovali tyto tři základní ukazatele – angažovanost, trendy peněžních toků a cenu akcií, aby se mohli informovaně rozhodnout, zda zaujmout pozici v této růstové akcii s vysokým potenciálem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz