Článek
Během mistrovství světa ve fotbale navštíví Katar přibližně 1,2 milionu zákazníků. Vlajkovému dopravci Qatar Airways, hotelům a restauracím v zemi to přinese mnohamiliardový zisk.
Každé čtyři roky existují určité akcie, které profitují z mistrovství světa ve fotbale, existují také regionální akcie a akcie v oblasti cestovního ruchu či rekreace, které během turnajů zaznamenávají vzestup. V tomto článku upozorňujeme na klíčové akcie a obchodní příležitosti právě v souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale v Kataru.
SPOLEČNOSTI ZAPOJENÉ DO MISTROVSTVÍ SVĚTA VE FOTBALE
Rozsah takového podniku vyžaduje velké množství veřejného i soukromého kapitálu. Veřejné fondy, finančníci a stavební společnosti, které se podílely na počáteční fázi výstavby, již svůj kapitál vyčlenily a začaly vykazovat zisky ze svých investic.
Vzhledem k dlouhému času na financování, výstavbu a přípravu oznámila FIFA vítězného uchazeče, kterým se stal Katar, téměř před 12 lety, 2. prosince 2010.
V dalším průběhu časového harmonogramu byli oznámeni oficiální partneři a sponzoři akce. Právě tyto společnosti na svou návratnost z akce teprve čekají a jsou dnes nejpravděpodobnějšími kandidáty na investici, protože se tradičně jedná o akcie, které z mistrovství světa ve fotbale profitují.
Mezi tyto společnosti patří mj:
Qatar Airways
Qatar Energy
Adidas
Coca Cola
McDonald’s
Hyundai
Visa
ČTYŘI AKCIE, KTERÉ BUDOU ATAKOVAT NEJVYŠŠÍ ZISKY
Zde jsme sestavili seznam likvidních společností, které lze na burze jednoduše získat a které pravděpodobně budou těžit z mistrovství světa ve fotbale 2022 a vykazovat exponenciální růst.
- Adidas Group (ADS:DE)
- The Coca-Cola Company (NYSE:IKO)
- McDonald’s Corporation (NYSE:MCD)
- Marriott International Inc (NASDAQ:MAR)
ADIDAS GROUP (ADS:DE)
Společnost ADS se nedávno rozešla s Kanyem Westem po některých kontroverzních komentářích této celebrity. Bolest z rozchodu se tak ještě zvýšila na inflační a maloobchodní tlak, kterému je společnost již tak vystavena. ADS klesla o více než 60 % oproti svým maximům z konce roku 2021 a v současném poklesu se snaží najít oporu.
Jelikož se zatím nedokázala vrátit na předpandemická maxima tržeb, investorům došla s akciemi trpělivost.
Nedávná akce poskytuje příležitost pro investory, kteří jsou ochotni riskovat obrat, a tou příležitostí by mohlo být právě mistrovství světa ve fotbale.
Během roku 2018 akcie stouply o více než 10 %, přičemž nárůst tržeb související se světovým pohárem v roce 2018 více než zdvojnásobil čtvrtletní tržby, ve kterých se vyskytly, ve srovnání s předchozími.
Referenční německý index DAX se za stejný kalendářní rok 2018 propadl o 19 %, což naznačuje, že z partnerství s mistrovstvím světa ve fotbale byl podstatný přínos nad rámec očekávání trhu.
Společnost Adidas se v současné době obchoduje s mírným poměrem P/E 16,4, přičemž nejvyšší tržby na konci června 2022 byly o 6 % (meziročně o 22 %) vyšší než v předchozím čtvrtletí.
Existuje možnost, že nedávné výprodeje jsou přehnané, a příležitost dosáhnout zdravého zisku na mistrovství světa v kopané díky oživenému zájmu o související fotbalové produkty představuje příležitost k zisku pro investora, který je ochoten riskovat obrat této akcie.
THE COCA-COLA COMPANY (NYSE:KO)
KO je největší společností vyrábějící nealkoholické nápoje na světě. V hostitelské zemi, která do značné míry neschvaluje alkoholické nápoje, najde KO ochotného partnera pro zásobování a prodej svých produktů na tomto mistrovství světa.
Vzhledem k tomu, že během zápasů a v mnoha stravovacích a zábavních zařízeních po celé zemi se budou dodávat pouze nealkoholické nápoje, bude KO jistě těžit z přílivu návštěvníků do Kataru.
Ten však bude tvořit jen malé procento tržeb, které si KO od tohoto partnerství slibuje. Sledovanost mistrovství světa ve fotbale je obrovská a soupeří s olympijskými hrami o titul nejsledovanější sportovní události v historii. Mistrovství světa ve fotbale 2018 sledovalo téměř 3,6 miliardy diváků. Všichni očekávají, že v roce 2022 bude toto číslo překonáno.
KO utratí ročně za reklamu přibližně 4 miliardy amerických dolarů a dalších 400 milionů amerických dolarů bylo vyčleněno jen na reklamní kampaň k mistrovství světa.
V roce 2010 zaznamenala společnost Coca-Cola díky této události 5% nárůst tržeb. To znamená, že jen díky mistrovství světa se tržby zvýšily o 550 milionů dolarů. Nehmotná přítomnost má další trvání v myslích spotřebitelů a zajistí další výnosy.
Koneckonců, při počtu diváků 3,6 miliardy nebo více se výdaje na reklamu na tuto událost ve výši 400 milionů dolarů rovnají pouhým 11 centům na potenciálního zákazníka.
KO je známým miláčkem společnosti Berkshire Hathaway Warrena Buffeta a solidní zhodnocení této akcie v průběhu času lze přičíst jejímu chytrému reklamnímu partnerství, globálnímu dosahu, stabilním maržím a dividendě, která v současné době vynáší 3 %.
S rostoucím počtem diváků mistrovství světa ve fotbale zůstane KO v povědomí spotřebitelů jako hlavní výrobce nealkoholických nápojů a poskytne stabilní základ pro portfolio každého investora.
MCDONALD’S CORPORATION (NYSE:MCD)
MCD je společnost s prodejnami a franšízami téměř ve všech koutech světa. Světový pohár ve fotbale s více než 3,6 miliardami diváků je pro její výrobky tak obrovskou platformou, že poskytuje ideální příležitost, jak udržet své výrobky v povědomí zákazníků a vylepšit svou pověst.
Společnost MCD je dlouholetým sponzorem mistrovství světa ve fotbale, ačkoli obvykle nezaznamenává přímý nárůst prodeje díky tomuto partnerství. Světový pohár je spíše globální akcí značky a je považován za nákladově efektivní způsob, jak oslovit co nejvíce zákazníků.
Tato strategie se osvědčila – společnost MCD ve své poslední čtvrtletní zprávě překonala odhady srovnatelných tržeb a zisku. Akcie se po této zprávě odrazily o 3,5 % a na trhu, který ztratil přibližně 20 %, jsou v tomto roce téměř vyrovnané.
Vzhledem k solidnímu dividendovému výnosu 2,3 % ve spojení s 20% růstem tržeb z nejvyššího prodeje za kalendářní rok 2021 poskytuje MCD spolehlivé a konzistentní výnosy, které KO dosahuje rok co rok.
Díky několika pobočkám MCD v Kataru bude návštěvnost během mistrovství světa ve fotbale pro místní držitele franšíz vítaným zvýšením příjmů, ale z mezinárodního sdělení, které spojení s touto celosvětovou událostí přináší, budou mít největší prospěch akcionáři.
MARRIOTT INTERNATIONAL INC (NASDAQ:MAR)
Společnost MAR se svými nemovitostmi v Kataru, včetně pětihvězdičkového hotelu Ritz-Carlton, bude přímo těžit z dalších 1,2 milionu platících zákazníků, kteří se během mistrovství světa ve fotbale ubytují.
Od počátku roku MAR zaznamenal mírný 5% pokles, neboť v poslední době trpěl kvůli rostoucím mzdám, omezenému pohybu zákazníků a pracovním potížím v rámci COVIDu. Přesto překonala svého nejnovějšího konkurenta, protože cena akcií Airbnb se letos propadla o 32 %.
Návrat k normalizaci upevnil obchodní model v očích podnikatelů i turistů jako kvalitní službu se snadno ovladatelnou platební strukturou a bez dalších poplatků, které by mohly být spojeny s rezervací u Airbnb.
Pohodlí a potěšení z pobytu na MAR je velmi trvanlivá nabídka služeb, kterou ocenili i investoři do akcií.
Růst tržeb je i nadále působivý a horní linie za posledních dvanáct měsíců (TTM) se přibližuje hodnotám před pandemií, zatímco příležitost v době pandemického poklesu vedla k mnohem lepším maržím z jejich nemovitostí.
Hrubá marže v TTM je v současnosti 21 % oproti 15 % před pandemií. Takže zatímco tržby v TTM jsou stále o 15 % nižší než v roce 2019, čistý zisk je v současnosti vyšší o téměř 40 %.
MAR je jistě akcie, kterou mnozí odepisovali jako zastaralý a ohrožený obchodní model v souvislosti se stratosférickým růstem Airbnb. Přesto se operace spolu se zákazníky stále zlepšují a určitě jde o akcii, která stojí za zvážení.
ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jako jedna z hlavních a nejsledovanějších sportovních událostí na světě je mistrovství světa ve fotbale pro podniky ideální příležitostí, jak předat své poselství globálnímu publiku. Prostřednictvím kouzla kapitálových trhů se příležitost k účasti zase nabízí investorům na akciovém trhu a s trochou znalostí můžete využít akcií, které z mistrovství světa ve fotbale profitují.