Hlavní obsah
Finance

Akcie společnosti Netflix mají tento týden co dokazovat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Burzovnisvet.cz

Přední streamovací služba ve středu oznámí finanční výsledky. Akcie by měly být v pohybu.

Článek

Výsledková sezóna je tady a Netflix (NFLX) je jedním z prvních společností, které tento týden přicházejí s čerstvými finančními výsledky. Přední prémiová služba pro streamování videa oznámí své výsledky za druhé čtvrtletí ve středu po uzavření trhu.

Investoři Netflixu musí mít před kritickou aktualizací docela dobrý pocit. Akcie vstupují do tohoto obchodního týdne s 50% nárůstem v roce 2023. Přibližte si kritičtější časový rámec a akcie od počátečního výprodeje den po neuspokojivé zprávě za první čtvrtletí v dubnu vzrostly o 37 %.

Momentum je jednoznačně na straně Netflixu. Ani zpočátku špatně přijaté představení - jak se trh přesvědčil naposledy - není fatální. To však neznamená, že akcie jsou potaženy teflonem. Netflix má tentokrát stále co dokazovat.

Netflix v polovině dubna zveřejnil prognózu, podle níž by měl meziroční růst být neuspokojivý. Tržby ve výši 8,242 miliardy dolarů za tři měsíce končící v červnu by představovaly pouhý 3,4% nárůst oproti druhému čtvrtletí loňského roku. Její výhled provozního zisku, čistého zisku i marží na obou frontách je nižší. Zisk ve výši 2,84 USD na akcii znamená 11% pokles.

Navzdory prudkému růstu akcií od zveřejnění výsledků za první čtvrtletí se Wall Street příliš neliší od toho, co Netflix viděl před třemi měsíci. Analytici modelují nárůst tržeb o 3,8 % na 8,28 miliardy dolarů a konsenzuální cíl zisku je stejný jako v původním výhledu Netflixu, tedy 2,84 dolaru na akcii.

Je snadné pochopit, proč profesionálové na trhu nepředpokládají, že Netflix své oficiální prognózy snižuje. Výhled tržeb a počtu předplatitelů se minule nepodařilo naplnit. I tak by to pro analytiky mělo být jedno z nejtěžších čtvrtletí.

Bude to první celé čtvrtletí od chvíle, kdy zakladatel a dlouholetý generální ředitel Reed Hastings koncem ledna odstoupil, ale na úspěch či neúspěch středeční aktualizace finančních výsledků budou mít vliv i další významné faktory. Začněme tím, že Netflix v polovině druhého čtvrtletí konečně začal potírat sdílení hesel. Netflix uvedl, že téměř polovina jeho předplatitelů sdílí své účty s rodinou a přáteli žijícími mimo domácnosti, kde jsou členy.

Hodně záleží na tom, jak bude zavádění probíhat. Růst počtu předplatitelů se na domácí půdě zastavil. Počet 74,4 milionu účtů, které obsluhuje v USA a Kanadě, je přesně stejný jako před dvěma lety. Pokud si i jen malé množství těch, kteří si předplatné vybírají od někoho jiného, otevře vlastní účet, mohlo by se to konečně projevit. Nevýhodou je, že značka by mohla utrpět újmu - a celková sledovanost by se mohla zhoršit - pokud by se tento krok zvrtl.

Koncem loňského roku byla také zavedena levnější úroveň podporovaná reklamou. Načasování se tehdy zdálo nejisté, protože trh s televizní reklamou klesal vzhledem k obavám z recese, ale nyní je to výhra pro všechny. Lidé, kteří byli vyřazeni ze sdílených účtů, mají nyní levnější alternativu, jak pokračovat ve sledování. Trh s digitální reklamou by se také mohl právě teď obracet k lepšímu, což Netflix může, ale nemusí potvrdit jako první společnost poskytující streamované video v této výsledkové sezóně.

K tomu přistupují nedávné hollywoodské stávky, které zastavily současnou americkou produkci. Netflix je líhní snadno přeložitelného mezinárodního obsahu, takže možná nepocítí takovou tíseň jako jeho kolegové ve Státech. Bude však zajímavé sledovat, zda tato situace v nejbližší době poškodí horní linii, nebo prospěje dolní linii.

Vzhledem k tomu, že jeho konkurenti ztrácejí spoustu peněz, Netflix je i nadále nesporným lídrem mezi akciemi streamovacích služeb. Její výsledky v tomto týdnu nastaví laťku pro všechny další zprávy z odvětví, které budou následovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz