Hlavní obsah
Finance

Akcie společnosti Roku mají tento týden co dokazovat

Foto: Unsplash.com

Přední centrum streamovacích služeb oznámí výsledky za druhé čtvrtletí ve čtvrtek odpoledne.

Článek

Výsledková sezóna je tady a akcionáři společnosti Roku (ROKU) mají plné právo být napjatí. Akcie byly v roce 2023 velkým vítězem - od začátku roku do pondělní uzávěrky vzrostly o 77 % - takže budou muset tento nárůst ospravedlnit tím, že ve druhém čtvrtletí dosáhnou vynikajících výsledků. Výsledky za toto období oznámí krátce po čtvrtečním uzavření trhu.

Společnost Roku v letošním roce zatím dosáhla dobrých výsledků. Naposledy vykázala lepší než očekávané výsledky, i když akcie na základě této zprávy vzrostly o pouhé 1 %. Po dobře přijaté zprávě za čtvrté čtvrtletí v polovině února akcie vzrostly o 11 %. Mezi další pozitivní události, které by mohly akcie povzbudit, patří potenciální oživení příjmů z reklamy a další barvy ohledně nového partnerství se společností Shopify (SHOP), které umožňuje obchodníkům třetích stran na platformě elektronického obchodování umisťovat interaktivní reklamy na streamovací centrum.

Společnost Roku sama nastavila nízkou laťku při aktualizaci v tomto týdnu. Vedení společnosti předpovědělo pro toto čtvrtletí další červený inkoust a plánovalo čistou ztrátu ve výši 175 milionů dolarů. Tržby ve výši 770 milionů dolarů, které modelovalo, by znamenaly meziroční růst o méně než 1 %. Společnost Roku rovněž předpověděla, že její hrubý zisk a upravený zisk před úroky, daněmi a odpisy se postupně zhorší, a to navzdory nedávnému závazku upřednostňovat projekty s potenciálem přinést nejvyšší návratnost investic.

Pozitivní stránkou chmurných vyhlídek je, že společnost Roku ve svých zprávách překonala svůj výhled. Momentum je na její straně, aby v této sérii pokračovala. Příjmy z reklamy jsou zdrojem zpomalujícího se růstu tržeb společnosti Roku od druhé poloviny roku 2021. Obavy z hrozící recese ochladily kdysi žhavý trh s reklamou v připojených televizorech, ale klima je na ekonomické frontě optimističtější, než když společnost Roku před třemi měsíci nabídla své prognózy.

Spotřebitelé si nadále vybírají Roku jako svůj oblíbený operační systém pro streamování. Na konci března se počet aktivních účtů a hodin strávených streamováním meziročně zvýšil o 17 %, resp. 20 %. Není důvod se domnívat, že by lidé v posledních měsících na streamování zanevřeli. Pokud chtějí inzerenti sledovat oční bulvy, budou muset utratit peníze, aby je oslovili, když budou během letošního horkého léta streamovat televizi ve svých klimatizovaných domovech.

Vzhledem k tomu, že některé z předních prémiových služeb zavádějí tarify podporované reklamou - a pravděpodobně zprostředkovávají dohody o sdílení reklamy se společností Roku, aby tyto nové úrovně byly k dispozici v jejím operačním systému - je půda zralá na oživení příjmů z reklamy. Partnerství společnosti se Shopify je příliš nové na to, aby se mohlo promítnout do výsledků za druhé čtvrtletí. Nicméně nové reklamy, které se prostřednictvím této dohody vytvářejí, umožňují divákům nakupovat produkty od obchodníků Shopify přímo z televizorů a je jisté, že Roku bude hovořit o tom, jak jsou tyto reklamy slibné.

Co bude potřeba k udržení silného růstu akcií Roku v roce 2023? Více než jen překonání konzervativního výhledu managementu za 2. čtvrtletí. Roku bude muset poprvé po více než roce předložit solidní výhled. Bude muset dát trhu důvod k tomu, aby se cítil jistý, že se tato streamovací služba skutečně vrátila, a to bude vyžadovat více optimismu z tábora Roku, než jsme viděli v nedávných aktualizacích fiskálních údajů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz