Článek
Akcie společnosti Adobe (ADBE) jsou v roce 2023 na vzestupu a od začátku roku do konce tohoto článku dosáhly impozantního zisku 59 %. K tomu přispěly především kroky společnosti, které se snaží využít rostoucího využívání umělé inteligence (AI) v oblasti tvorby obsahu, digitálních médií a reklamy. Zdá se však, že poslední čtvrtletní výsledky společnosti poněkud otřásly důvěrou v její býčí jízdu.
Akcie společnosti Adobe klesly o více než 4 % den poté, co společnost 14. září zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2023 (za tři měsíce končící 1. zářím), což se může zdát poněkud překvapivé. Koneckonců, společnost Adobe nejenže překonala konsensus Wall Street ohledně tržeb a zisku, ale její výhled byl také solidní. Pokusme se pochopit, proč společnost Adobe po čtvrtletní zprávě klesla, a zkontrolovat, zda lze případný pokles ceny akcií z dlouhodobého hlediska považovat za nákupní příležitost.
Společnost Adobe dosáhla solidního růstu, ale investoři očekávali více
Tržby společnosti Adobe za 3. fiskální čtvrtletí vzrostly meziročně o 10 % na 4,9 miliardy USD. Zisk společnosti mimo GAAP rostl ještě rychleji, a to o 20 % na 4,09 USD na akcii.
Softwarový specialista předpokládá, že v aktuálním čtvrtletí dosáhne tržeb ve výši 5,0 miliardy dolarů a upraveného zisku na akcii ve výši 4,13 dolaru (obě hodnoty jsou uprostřed), což opět překonává konsensus analytiků. Tyto údaje představují 10%, resp. 15% meziroční růst.
U akcií, které se obchodují na 13násobku tržeb a 48násobku klouzavého zisku, investoři pravděpodobně očekávali mnohem lepší výhled společnosti Adobe, zejména vzhledem k tomu, že umělá inteligence má být jedním z klíčových faktorů jejího růstu. Nejnovější výsledky a pokyny však naznačují, že její katalyzátor AI bude potřebovat více času, aby se projevil.
To není překvapivé, protože nabídka společnosti Adobe s podporou umělé inteligence byla teprve nedávno dokončena v beta verzi. Generativní platforma umělé inteligence Firefly, která zákazníkům umožňuje vytvářet „vysoce kvalitní obrázky a ohromující textové efekty“, byla představena letos v březnu. Po celou dobu byla platforma ve fázi beta a komerčně dostupná byla teprve 13. září.
Během tohoto šestiměsíčního období vytvořili tvůrci pomocí aplikace Adobe Firefly neuvěřitelné 2 miliardy obrázků. Společnost Adobe nyní může těžit z obrovské popularity této platformy, protože nyní zavedla placené plány předplatného, zpřístupnila Firefly for Enterprise obecně pro podniky a integrovala její funkce generativní umělé inteligence do dalších vlastností, jako jsou Creative Cloud, Photoshop, Illustrator a Express.
Snahy společnosti Adobe o zpeněžení generativní umělé inteligence jsou v současné době v počáteční fázi, ale jakmile se začnou prosazovat, nebude překvapením, že společnost bude z této technologie výrazně těžit. Podle společnosti Statista totiž téměř tři čtvrtiny digitálních marketérů v USA používají nástroje generativní AI ke generování textu, obrázků a videí.
To vysvětluje, proč se očekává, že hodnota umělé inteligence v digitálním marketingu v roce 2028 vyskočí na 107 miliard dolarů ročně ve srovnání s pouhými 16 miliardami dolarů v roce 2021. Vzhledem k tomu, že společnost Adobe již podnikla kroky k využití této lukrativní příležitosti, měli by investoři očekávat, že růst společnosti se v blízké budoucnosti zrychlí.
Analytici rovněž očekávají, že růst společnosti Adobe se v budoucnu mírně zvýší. Odhady počítají s 10% nárůstem nejvyššího příjmu ve fiskálním roce 2023 a s 12% nárůstem v příštím roce a 13% nárůstem v roce následujícím. Nebuďte však překvapeni, že společnost tyto prognózy překoná vzhledem k nedávným iniciativám.
Proto by investoři měli využít případného dalšího poklesu akcií po poslední zprávě. Společnost Adobe se nyní obchoduje s prémií, ale stále nabízí významnou dlouhodobou příležitost jako špičková akcie v oblasti umělé inteligence.