Hlavní obsah
Internet a technologie

Jak AI technologie společnosti Amazon mění maloobchodní prostředí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Zdroj: Shutterstock

Společnost Amazon má v oblasti umělé inteligence několik velkých nápadů.

Článek

Společnost Amazon (AMZN) není v oblasti technologických inovací žádným nováčkem. Ve své téměř třicetileté historii byla společnost průkopníkem ve všech oblastech, od infrastruktury cloud computingu přes elektronické obchodování a streamování videa až po hlasově aktivované technologie, jako je Alexa, a další.

Umělá inteligence (AI) se dostává do popředí jako další velký technologický boom, a tak by nemělo být překvapením, že se v něm objeví i Amazon. Podívejme se na tři způsoby, jak Amazon mění maloobchodní průmysl pomocí technologie AI.

1. Technologie Just Walk Out

Pravděpodobně nejzřetelnějším příkladem snahy společnosti Amazon narušit maloobchodní prostředí pomocí umělé inteligence je technologie Just Walk Out, která je základem obchodů Amazon Go a umožňuje zákazníkům nakupovat a platit za zboží, aniž by se museli odhlásit. Technologie Just Walk Out se opírá o síť kamer, senzorů, algoritmů a počítačového vidění, které monitorují hosty v obchodech a zjišťují, co si berou z regálů a s čím z obchodu odcházejí. Podobnou technologii využívá také společnost Amazon ve svých vozících Dash, které umožňují zákazníkům přeskočit pokladnu v obchodech Amazon Fresh tím, že sledují, co si do vozíku vloží.

Zdá se, že služba Just Walk Out má převratný potenciál, protože odstranění potřeby pokladen a pokladních stanic znamená úsporu nákladů i zvýšení pohodlí pro zákazníky. Zdá se však, že prodejny Amazon Go mají zatím smíšené výsledky. V rámci nedávného plánu snižování nákladů společnost zavřela osm svých prodejen Go a zůstalo jí 23 provozoven.

2. Nákupní doporučení

Společnost Amazon byla průkopníkem elektronického obchodování v USA a v tomto odvětví dominuje již desítky let, protože v oblasti elektronického obchodování nemá žádného přímého soupeře. Během této cesty inovoval řadu nových funkcí, které se staly hlavním proudem, včetně recenzí produktů a doporučení produktů, které jsou vytvářeny umělou inteligencí a algoritmy strojového učení.

S příchodem nových generativních nástrojů umělé inteligence se nyní zdá, že Amazon plánuje integrovat chatbota, který umožní zákazníkovi diskutovat o poskytnutých doporučeních a následně je upřesnit.

Podle nedávné nabídky práce hledá společnost Amazon softwarového inženýra, který by jí pomohl s novým pojetím vyhledávání produktů pomocí „interaktivního konverzačního zážitku“.

Technologie ChatGPT nabízí mnoho možností, mimo jiné pomáhá nakupujícím online snadněji najít to, co hledají. Nakupující a investoři by měli očekávat, že se to v příštích letech stane běžnějším jevem.

3. Reklama

Společnost Amazon si možná nepředstavujete jako reklamní společnost, ale reklama se stala jedním z jejích největších zdrojů příjmů a je třetí digitální reklamní platformou v USA, hned za společnostmi Alphabet a Meta Platforms.

Společnost za poslední čtyři čtvrtletí vydělala na reklamě 39,3 miliardy dolarů, což jsou pravděpodobně příjmy s vysokou marží, protože digitální nemovitosti společnosti Amazon jsou pro její obchodníky na trhu cenné.

Zdá se tedy přirozené, že se Amazon snaží využít umělou inteligenci ve svém reklamním stroji. Společnost pracuje na vytvoření týmu, který bude využívat nástroje umělé inteligence pro obchodníky, aby mohli vytvářet fotografie a videa, která budou používat ve svých reklamách a pomohou tak prodávat jejich produkty.

Společnost nadále vidí potenciál ve svém reklamním byznysu, zejména když rozšiřuje Prime video na sport a využívá další digitální média, včetně Amazon Music, svých elektronických knih Kindle, hudby Amazon a dokonce i digitálních obrazovek ve svých obchodech Amazon Fresh.

Efektivnější reklamy umožní společnosti účtovat si za reklamy více peněz a lépe tak zpeněžit svůj digitální majetek.

Závěr

Amazonu se v oblasti umělé inteligence nedostává tolik pozornosti jako kolegům, jako jsou Microsoft a Alphabet, ale společnost by neměla být v oblasti umělé inteligence přehlížena, protože je tak velká a díky své historii technologických inovací bude pravděpodobně v oblasti umělé inteligence významným hráčem.

I když je ještě příliš brzy na to, abyste Amazon kvůli umělé inteligenci označili za nákup, díky novým produktům, jako je Bedrock, se určitě vyplatí přidat akcie na seznam sledovaných společností s umělou inteligencí. Umělá inteligence přinejmenším zvyšuje růstový potenciál akcií, protože Amazon má výhodu v tom, že může využít nové technologie v mnoha odvětvích, včetně elektronického obchodu, cloud computingu, reklamy a digitálních médií.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz