Hlavní obsah
Finance

LVMH opět boduje! Pharrell Williams nastoupil do společnosti Louis Vuitton jako ředitel pánské módy

Foto: Zdroj: Unsplash

Společnost Louis Vuitton přijala Pharrella Williamse, hudebního producenta a podnikatele v oblasti streetwear, na pozici kreativního ředitele pánské módy.

Článek

Devětačtyřicetiletý Williams přebírá funkci, kterou dříve zastával Virgil Abloh, jenž zemřel v listopadu 2021. Abloh byl prvním černošským Američanem, který byl jmenován hlavním návrhářem evropského luxusního módního domu. Williams, rodák z Virginia Beach, který se proslavil koncem 90. let jako člen hiphopového dua The Neptunes, je nyní druhým.

„Jsem rád, že mohu Pharrella přivítat zpátky doma,“ řekl Pietro Beccari, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Louis Vuitton, o Williamsově spolupráci se společností na počátku jeho kariéry. „Jeho tvůrčí vize přesahující rámec módy nepochybně povede Louis Vuitton k nové a velmi vzrušující kapitole.“

První kolekce návrhů pana Williamse bude představena v červnu na týdnu pánské módy v Paříži, uvedla společnost v prohlášení.

Williams a Abloh měli dlouholetý vztah a sdíleli vzájemný obdiv. V rozhovoru pro Journal v roce 2017 Abloh uvedl, že Williams byl jedním z jeho pěti ideálních společníků na večeři. Když Abloh zemřel, Williams na Twitteru napsal, že má zlomené srdce, a svého přítele označil za „laskavého, velkorysého a přemýšlivého tvůrčího génia“. Několik dní po smrti Abloha seděl Williams v první řadě na přehlídce Louis Vuitton v Miami.

U značky Louis Vuitton se již několik let úspěšně daří spojovat dědictví a hype na straně pánské módy. V roce 2017 spolupracovala s kultovní streetwearovou značkou Supreme a následující rok najala Abloha jako svého návrháře pánské módy. V kolekcích, které spojovaly dramatické, avantgardní krejčovské prvky se špičkovými mikinami a teniskami, Abloh oslovil jak zakořeněnou klientelu značky s mnoha penězi, tak přivedl mladší, nezainteresované zákazníky.

Nyní se korunovační klenot společnosti LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA snaží prodloužit svůj významný růst, který LVMH vynesl na nejvyšší ocenění na burze v Evropě a z Bernarda Arnaulta, předsedy představenstva a generálního ředitele konglomerátu, udělal nejbohatšího člověka na světě, který nedávno předstihl Elona Muska.

Pokud se chcete dozvědět jak se Bernard Arnault dostal na první místo v žebříčku nejbohatších lidí, můžete pokračovat zde.

Zatímco Abloh se během tří let svého působení u Vuittona stal jedním z nejznámějších módních návrhářů na světě, Williams by se této pozice ujal již jako skutečná celebrita – jako porotce v pořadu The Voice, hlasatel ve filmu Zpívej 2 a držitel dvou nominací na Oscara, 13 cen Grammy a řady singlů s číslem jedna.

Strategie společnosti LVMH, která se spojuje s výraznými tvůrci zvučných jmen, je v kontrastu s tradičnějším způsobem najímání zaměstnanců, který nedávno zvolila společnost Kering SA, jeden z jejích největších konkurentů v oblasti luxusního průmyslu. Koncem ledna jmenovala společnost Gucci, vlajková značka Keringu, novým kreativním ředitelem Sabata de Sarno, málo známého italského návrháře, který dříve pracoval pro Valentino SpA.

Williams je známý především jako tvůrce hudebních hitů, který je zodpovědný za hity jako „Happy“ a „Blurred Lines“, ale má za sebou i dlouhý životopis podnikatele v oděvním průmyslu.

Pro značku Louis Vuitton přichází v době, kdy je na vzestupu. Módnímu domu trvalo 164 let, než se v roce 2018 stal první značkou luxusního průmyslu s hodnotou 10 miliard dolarů, ale za čtyři roky tuto hodnotu zdvojnásobil. Podle analytiků z něj 20miliardové tržby dělají největší luxusní značku na světě.

Přesto se objevují nové ekonomické překážky pro společnost i odvětví. Mnozí analytici očekávají hospodářské oslabení na klíčových trzích, včetně USA a Evropy. Také přímo v Louis Vuitton nastává období změn. Tento měsíc si předali vedení značky generální ředitel Michael Burke a výkonná viceprezidentka Delphine Arnaultová, dcera pana Arnaulta. Louis Vuitton přebírá italský manažer pan Beccari, odcházející šéf společnosti Dior.

Při jednom ze svých prvních vstupů do módy na začátku roku 2000, kdy už byl dávno na začátku své kariéry popového megaproducenta, se Williams spojil s japonskou módní ikonou Nigem, který je nyní kreativním ředitelem značky Kenzo, další značky pod hlavičkou LVMH, a založil průkopnickou streetwearovou značku Billionaire Boys Club a také značku obuvi Ice Cream inspirovanou skateboardingem.

Klip z roku 2005 ukazuje mladého Williamse v tokijském obchodě Ice Cream, jak stojí vedle Niga, kterému láskyplně říká „generál“. „Nemůžu tomu uvěřit, člověče, jako by se to opravdu dělo,“ říká Williams a s úžasem zírá na vitrínu s levandulovými a dětsky modrými teniskami své značky.

Pharrell již spolupracoval s kreativním ředitelem značky Louis Vuitton Marcem Jacobsem na sérii šperků a na slunečních brýlích „Millionaire“ ve tvaru letadla. „Vuitton je pro mě škola,“ řekl pan Williams v rozhovoru z roku 2008, když hovořil o spolupráci s panem Jacobsem. „Prostě jsem se tu hodně naučil.“ Páry těchto slunečních brýlí se dnes na stránkách pro další prodej, jako je Grailed, stále prodávají za více než 1 000 dolarů.

Následovaly další spolupráce s módními značkami, jako jsou Diesel, Chanel a Moncler. Williams také téměř deset let spolupracoval s Adidasem na společné značkové řadě oblečení a bot, včetně ponožkových tenisek NMD Hu s nápisy New Age jako „Breathe“, „Clouds“ a „Body“ vyšitými podél přední strany.

Největší vliv na svět módy má však pravděpodobně jeho vlastní pokrokový výběr oblečení, i když se v minulosti k této roli stavěl zdrženlivě. „Trochu mě uvádí do rozpaků, že jsem osobností v oblasti módy,“ řekl v roce 2014 deníku Journal. „Myslím, že každého zajímá, co si oblékne, i když se obléká konzervativně.“

V roce 2015 mu Rada amerických módních návrhářů udělila cenu Fashion Icon Award, kterou si na pódiu převzal v modré kožené bundě a obnošených džínách. „Nikdo nemá lepší styl než obyčejní Američané,“ řekl během krátkého projevu. „Proč?“ „Protože oni jsou ti praví a žijí jím každý den. Nikdy bych nemohl být tak cool jako oni, ale rád si z nich vezmu příklad.“

V poslední době je pan Williams ztělesněním bezbřehého propojení streetwearu a luxusu, když nosí mikiny za 240 dolarů z blešího trhu Cactus Plant, který provozuje jeho bývalá asistentka Cynthia Lu, a sluneční brýle Tiffany & Co. s diamanty. (Tiffany & Co. je další značka LVMH.)

V posledním desetiletí širší konglomerát LVMH stále častěji spolupracuje s celebritami, zejména s hudebníky. V roce 2019 navázal spolupráci s Rihannou na luxusní oděvní řadě Fenty. Zatímco tato značka po pouhých dvou letech zanikla, LVMH zůstává spoluvlastníkem její kosmetické řady Fenty Beauty, která zažívá boom.

Chcete-li se dozvědět jako první o novinkách na trhu, zaregistrujte se k odběru našeho Ranního Burziána zde.

„Louis Vuitton je bezpochyby ikonickou značkou, která díky úzkému spojení s celebritami a hudebníky dokáže zaujmout miliony lidí po celém světě. Proto se společnost LVMH, pod kterou Louis Vuitton patří, objevuje na našich investičních stránkách stále častěji. Bernard Arnault, šéf LVMH, je proto nejbohatším mužem světa a společnost má před sebou zářnou budoucnost jak ve světě módy, tak na kapitálovém trhu.“ Michal Kmeť

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz