Hlavní obsah
Finance

Silná premiéra filmu Avatar 2 v Číně může být základem pro růst akcií filmových společností

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Burzovnisvet.cz

Podle prvních prodejů vstupenek před premiérou filmu 16. prosince se zdá, že čínské publikum touží vidět film společnosti Disney „Avatar 2: Cesta vody“.

Článek

Avatar 2 je vedle nadcházejících svátků jedním z klíčových katalyzátorů, který by mohl podpořit další krátkodobé zlepšení výkonnosti akcií filmových společností.

Akcie platformy pro prodej vstupenek a distributora Maoyan Entertainment se jeví jako zajímavá volba. Momentálně je rating overweight s cílovou cenou 9,4 hongkongských dolarů.

Proč je Čína důležitá
Růst společnosti Disney hodně závisí na tom, zda si film „Avatar“ získá čínské diváky. Režisér James Cameron prohlásil, že aby se film dostal do zisku, musí se stát jedním ze čtyř nejúspěšnějších filmů všech dob. Disney má navíc s touto sérií v příštích letech velké plány – v příštím desetiletí plánuje další čtyři díly. (Ve společnosti proběhla nedávno výměna generálního ředitele, o které jsme psali zde).

Před pandemií Covidu se Čína díky svému apetitu po amerických filmech stávala v Hollywoodu silou, se kterou se musí počítat. V roce 2009 činily tržby z prodeje vstupenek v Číně pouhých 910 milionů dolarů, ale o deset let později se její příjmy do pokladen kin vyšplhaly na 8 miliard dolarů. Společnost PwC v roce 2019 předpovídala, že se Čína stane největším filmovým trhem na světě, ale zdravotní krize tuto prognózu zhatila.

Od doby, kdy Čína povolila znovuotevření kin, dochází k pravidelnému uzavírání sálů. V současné době je kvůli snaze omezit Covid otevřena jen asi polovina kin v zemi.

Poté, co společnost Walt Disney absorbovala silný tržní šok způsobený krizí pandemie COVID-19, dosáhla ohromujících zisků. Na svém vrcholu akcie DIS překonaly hranici 200 USD, což je pro společnost historické maximum. Ekonomické tlaky činí zábavního giganta opět relevantním. Bližší informace můžete najít zde.

Debut filmu Avatar je významný, protože vláda v posledních měsících nepovolila promítání mnoha západních filmů v zemi. Pozoruhodné je, že se film objeví na čínských plátnech ve stejný den jako jeho domácí debut. Společnost Disney tuto strategii použila, když byl zveřejněn film „Avengers: Endgame“ a doufá, že se tento úspěch bude opakovat.

Původní „Avatar“, uvedený do kin v roce 2009, držel titul nejvýdělečnějšího filmu všech dob až do doby, než byl uveden „Avengers: Endgame“. Jeho opětovné uvedení do kin na začátku roku 2021 umožnilo sci-fi eposu znovu získat tento primát. Za svou popularitu vděčí z velké části mezinárodním divákům, včetně těch v Číně, a jejich touze vidět film v úhledných formátech, jako je Imax.

Předčasná poptávka po vstupenkách
Momentálně se zraky ubírají k filmu, který otestuje chuť lidí vrátit se do kina. Zatím to vypadá dobře. Nejenže je ohlas kritiků pozitivní, ale tržby v Číně odstartovaly velmi dobře.

Vstupenky se začaly prodávat ve středu a od čtvrtečního poledne dosáhl předprodej podle společnosti Maoyan Pro více než 30 milionů rupií. Předprodej druhého dne vzrostl o 40 % oproti prvnímu dni, což je neobvyklé.

Tím se tento nejnovější film o Avatarovi dostal v prodeji vstupenek před film „Bitva u jezera Čchang-ťin 2“, který byl uveden během letošních svátků čínského nového roku, ale za filmem „Detektivka Čínská čtvrť 3“, který měl premiéru během čínského nového roku 2021, a za filmem „Endgame“. Pozoruhodné je, že Avatar to dokázal jen s přibližně polovinou otevřených národních kin.

Scéna připravená na zotavení pokladen
Očekává se, že se čínské pokladny v roce 2023 zotaví o 50 % na 51 miliard rupií, a to za předpokladu, že znovuotevření čínských kin nabude na jaře na dynamice.

Zaznamenali jsme pozitivní známky toho, že spotřebitelé jsou ochotni vrátit se do kin, a jako důkaz můžeme uvést silný prodej vstupenek během svátků čínského nového roku 2021.

Poučení lze čerpat také z opětovného otevření pokladen kin v USA. Ve druhém a třetím čtvrtletí roku 2022 se americká pokladna odrazila zpět na zhruba 70 % úrovně roku 2019, ale nabídka nových filmů její oživení zbrzdila.

V Číně je bohatá nabídka filmových trháků připravena přijít do kin.

Kromě toho mají zásoby filmů tendenci růst v období prázdnin, a to ještě více, když je rozruch kolem filmů lepší, než se očekávalo. S ohledem na to se zvýšila cílové ceny pro společnosti IMAX China, Ali Pictures, Wanda Film, Enlight China Film.

Pokud jde o nejlépe hodnocenou společnost Maoyan, očekává se, že bude těžit ze své dominantní distribuční pozice a slibné řady filmů, které přicházejí do kin, a také ze skutečnosti, že zvyšuje svůj podíl na trhu s produkcí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz