Článek
Jak se společnost zvětšuje, někdy není segment podnikání, který ji dostal do tohoto bodu, důvodem, proč by do ní investoři mohli chtít v budoucnu investovat.
Společnost Alphabet (GOOG) (GOOGL) se díky reklamě na Googlu dostala tam, kde je dnes. I když se nyní může jednat o solidní byznys, Alphabet má jiný segment, který mě těší mnohem více a který ho posune do další fáze růstu.
Cloud computing má obrovský rozjezd
Firma, o které mluvím, není nikdo jiný než Google Cloud. Nabídka cloud computingu společnosti Alphabet je důležitou součástí jejího podnikání a stále roste a daří se jí, i když se její reklamní křídlo potýká s problémy. Přechod od lokálních počítačů ke cloud computingu je masivním trendem; Fortune Business Insights odhaduje tržní příležitost na 2,4 bilionu dolarů do roku 2030.
V oblasti cloud computingu existuje mnoho konkurentů, ale také obrovský trh, takže i když má Google Cloud mezi poskytovateli cloudové infrastruktury pouze třetí největší podíl na trhu (za Amazon Web Services a Azure od Microsoftu), může společnosti Alphabet poskytnout obrovskou obchodní podporu.
Ve druhém čtvrtletí vzrostly tržby služby Google Cloud meziročně o 28 %. Pokračuje také ve zlepšování ziskovosti, když oproti 3 % v prvním čtvrtletí vykázal 5% provozní zisk.
Po úplném vybudování může být tato činnost vysoce zisková, protože Amazon Web Services již několik let trvale vykazuje provozní marže kolem 25 %. Pokud tedy Google Cloud bude pokračovat v růstu tímto tempem a navíc bude dosahovat vysoké provozní marže, stane se tento byznys pro společnost Alphabet neuvěřitelnou dojnou krávou.
Přesto si ani ostatní firmy společnosti Alphabet nevedou tak špatně.
Reklama ve vyhledávání se drží
Většina příjmů společnosti Alphabet (78 % ve druhém čtvrtletí) stále pochází z reklamních zdrojů. Tato činnost se v poslední době potýká s problémy, protože reklamní trh je slabý kvůli makroekonomické nejistotě. Vzhledem k tomu, že příjmy společnosti z reklamy vzrostly ve druhém čtvrtletí pouze o 3 % (v čele s 5% nárůstem vyhledávače Google), je zřejmé, že reklamní trh je poněkud slabý.
Přesto skutečnost, že její prodej reklamy vůbec vzrostl, ukazuje, jak dominantní postavení má společnost Alphabet v odvětví vyhledávání.
To vše dohromady vede k tomu, co investory zajímá nejvíce: k zisku. Ve druhém čtvrtletí společnost Alphabet meziročně zvýšila provozní marži o 1 procentní bod na 29 %, což jí umožnilo vykázat silný zisk na akcii ve výši 1,44 USD. Protože navíc Alphabet přijal náklady ve výši 2 miliard dolarů související se snižováním počtu zaměstnanců, mělo by být toto číslo v příštím roce ještě lepší.
Během obchodní seance po zveřejnění všech těchto dobrých zpráv vzrostly akcie společnosti Alphabet o 6 %. Domnívám se však, že by mohly být připraveny na ještě větší růst. Akcie společnosti Alphabet se obchodují za 23násobek budoucích zisků - což je skvělá cena pro akcie vzhledem k tomu, kde se akcie v minulosti obchodovaly.
S oživením příjmů společnosti Alphabet z reklamy a růstem služby Google Cloud v příštích několika letech by navíc měly její příjmy výrazně vzrůst.
Vzhledem k tomu, že Alphabet je jednou z nejpříznivějších velkých technologických akcií a má před sebou obrovský rozjezd, je Alphabet v současnosti stále fantastickou koupí. Investoři by měli zvážit zařazení této akcie do svých portfolií nebo doplnění stávajících pozic po fantastické zprávě o výsledcích hospodaření z minulého týdne.