Hlavní obsah
Práce a vzdělání

V souboji pracovník vs. robot vítězí lidé na celé čáře

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Zdroj: Pxfuel

Chůvička Nanit nabízí rodičům špičkovou kameru a software pro sledování spánkových návyků dětí, funguje jako umělá inteligence a stojí 249 dolarů.

Článek

Tento produkt dokáže celou noc sledovat převalování a dýchání dítěte, což znamená, že rodiče se ráno nemusí trápit nedostatkem spánku. Nicméně, když zákazníci na webu Nanit zadají dotaz, mohou být překvapeni, když se místo chatbota ozve skutečný člověk. Brookelyn Castro, obchodní zástupkyně Nanit, vedoucí videohovorů se zákazníky se z domu na Floridě snaží vysvětlit, že je skutečným člověkem a není chatbotem.

Castro pracuje pro společnost Feel, což je startup podporovaný rizikovým kapitálem, specializující se na maloobchodní klientelu. V době, kdy umělá inteligence a algoritmy nabízejí doporučení produktů a výchovy, stále zůstává lidský přístup nejlepším způsobem, jak uzavřít prodej.

Apple nedávno představil podobnou službu, kde zákazníci mohou mluvit jeden na jednoho s produktovými specialisty přes videohovor. Podle výkonné ředitelky společnosti Nanit Sarah Dorsettové 1 až 3 % návštěvníků, kteří si prohlížejí webové stránky její společnosti, nakoupí. Nicméně pokud si návštěvníci promluví s obchodním zástupcem, jako je Brookelyn, konverzní poměr může být 10 až 25 %.

Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Feel Orena Harneva, je výzvou vycvičit roboty tak, aby byli schopni dosáhnout prodejního úspěchu jako lidé, pokud to vůbec dokážou. Kdyby tomu tak bylo, bylo by podle něj hloupé nadále zaměstnávat lidi a platit za ně.

V mnoha oborech, včetně prodeje, platí, že musíte dělat svou práci lépe než robot, jinak hrozí riziko nahrazení. Zastánci umělé inteligence tvrdí, že technologie může zefektivnit práci lidí a osvobodit je od těžké práce, aby se mohli soustředit na úkoly vyšší úrovně.

Nicméně několik vedoucích pracovníků v oblasti technologií a umělé inteligence začalo varovat před perspektivou ztráty pracovních míst. Elon Musk a Yoshua Bengio požadují přestávku ve vývoji umělé inteligence, aby se mohly stanovit bezpečnostní standardy.

Někteří výzkumníci se ptají, zda by měly být automatizovány i práce, které nás naplňují, a zda by měly být vyvinuty nelidské mozky, které by mohly nahradit lidi. Generální ředitel společnosti OpenAI Sam Altman navrhuje, aby byl zaveden státem financovaný univerzální základní příjem, aby se minimalizoval dopad umělé inteligence na kariéry lidí.

Melissa Werneck z Kraft Heinz má obavy ohledně možných dopadů umělé inteligence na 37 000 pracovníků své společnosti a hledá způsoby, jak tyto nástroje využít jako kopilota, nikoliv autopilota.

Vývoj umělé inteligence nabízí společnostem nové možnosti využití, včetně urychlení překladů a kontroly textů obsahujících citlivá témata. I když jsou počítače momentálně podřízeny lidským pomocníkům, některé společnosti se domnívají, že umělá inteligence by mohla v budoucnu nahradit lidské pracovníky.

Společnost Resident Home LLC používá umělou inteligenci k řízení svého marketingového rozpočtu a analyzování nákupních zvyklostí zákazníků, aby mohla stanovit účinnou reklamní strategii. I když je Ran Reske, výkonný ředitel společnosti, nadšený z vývoje umělé inteligence, zdůrazňuje důležitost lidského dohledu nad stroji a připouští, že plná automatizace bude možná, ale zatím ne úplně stoprocentní.

Společnost Resident Home se obrátila na dodavatele živých obchodních zástupců, společnost Feel, aby zajistila, že online nakupující mají k dispozici lidskou interakci. To proto, že společnost Resident Home dosud neuspěla s automatizací odpovědí na dotazy zákazníků. Podle výkonného ředitele Rana Reskeho jsou sice odpovědi umělé inteligence na počátku uspokojivé, ale s postupem konverzace se stávají konzervativnějšími, což nakonec zákazníky odrazuje.

Někteří prodejci trvají na tom, že nemají pocit, že by museli konkurovat umělé inteligenci. Podle nich jsou některé vlastnosti jednoduše nenahraditelné.

Brittany Arnoldová, která prodává módní a domácí zboží pro některé maloobchodní klienty společnosti Feel, tvrdí, že lidé touží po interakci s jinými lidmi a že takové interakce umělá inteligence nikdy nedokáže nahradit. Arnoldová si pamatuje, jak pomáhala zákaznici oplakávat smrt jejího psa, což podle ní ukazuje, že lidští prodejci mají pro zákazníky nezaměnitelnou hodnotu.

Investor rizikového kapitálu Scott Cohen uvádí, že osobní přístup a schopnost podpořit prodej jsou faktory, které přitahují investory jako je on sám. Cohen dále dodává, že při svých investičních rozhodnutích se řídí také intuicí, avšak očekává, že umělá inteligence nakonec ovlivní i jeho vlastní práci.

Podle Cohena mohou nyní programy s umělou inteligencí dokonce rozhodovat o investicích do startupů. Cohen a další investoři by měli být podle něj ostražití a sledovat, jak se bude umělá inteligence vyvíjet v budoucnosti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz