Hlavní obsah

Prodavačka zavřela pokladnu po tom, co jsem vyložila zboží. Odmítla jsem odejít a zavolala ochranku

Foto: gpointstudio/freepik.com

Když jsem vyložila nákup na pás, prodavačka oznámila, že pokladna je zavřená. Odmítla jsem odejít, přivolala ochranku a nakonec jsem dosáhla svého. Pro mě to byla otázka principu.

Článek

Nepříjemné překvapení

Byl to obyčejný nákup po práci. Vzala jsem si pár věcí na večeři a zamířila k pokladně, kde nikdo nestál. Rychle jsem vyložila nákup na pás a byla ráda, že to půjde hladce. Jenže ve chvíli, kdy jsem položila poslední položku, prodavačka zaklapla pokladnu a s ledovým klidem oznámila: „Pokladna je zavřená.“ Zůstala jsem stát v šoku, protože za mnou už stála fronta dalších lidí, kteří si mysleli, že se odbaví právě tady.

Nejprve jsem si myslela, že jde o nedorozumění. Požádala jsem ji, ať mi to alespoň namarkuje, když už je celý nákup na pásu. Ale ona jen pokrčila rameny a řekla, že má po směně. Její lhostejnost mě rozčílila. Odmítla jsem všechno sbalit a odejít k jiné pokladně. Řekla jsem jí, že tohle není správné a že nemůže takhle jednat se zákazníky.

Ochranka na scéně

Protože se situace začala vyhrocovat a prodavačka zůstávala neoblomná, rozhodla jsem se přivolat ochranku. Nebylo to příjemné, ale cítila jsem, že jiná možnost není. Ochranka přišla během pár minut a začala celou věc řešit. Najednou se z tváře prodavačky vytratil její sebejistý výraz. Pod tíhou argumentů a pohledů lidí ve frontě nakonec neochotně znovu otevřela pokladnu a nákup mi namarkovala.

Všimla jsem si, jak lidé za mnou souhlasně pokyvují hlavami. Někteří mi dokonce pošeptali, že by na mém místě udělali to samé, ale neměli by odvahu. V tu chvíli jsem pochopila, že nejde jen o můj nákup, ale o princip. Není správné nechat si všechno líbit, i když se to zdá jako maličkost.

Malé vítězství

Odcházela jsem z obchodu s pocitem, že jsem udělala správně, i když jsem měla nervy na pochodu. Věděla jsem, že se to prodavačce asi nebude líbit, ale věřím, že příště si rozmyslí, jestli je fér zavírat pokladnu přímo před očima zákazníků. A pro mě to byla lekce, že i malý nespravedlivý okamžik stojí za to řešit, když se člověk nechce nechat ponižovat.

Když jsem o tom pak doma vyprávěla, uvědomila jsem si, že nejde o hádku v supermarketu, ale o postoj k životu. Pokud se člověk ozve, i drobnost může změnit přístup ostatních. Od té doby mám větší odvahu zastat se nejen sebe, ale i jiných, když vidím nespravedlnost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz